چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز، با اشاره به وقوع یک حادثه آتش‌سوزی در خانه‌ای قدیمی که به عنوان انبار استفاده می‌شد، جزئیات این رخداد را تشریح کرد.

وزیر آموزش و پرورش حمایت از دانش آموزان و توجه به آینده آنان را از دلایل حضوری برگزار کردن امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم دانست و گفت: از آن جا که هیچ روش معتبری برای برگزاری آزمون های غیرحضوری نداریم و امتحانات دو پایه مذکور تأثیر مستقیمی بر انتخاب رشته تحصیلی و آینده دانش آموزان دارد، نیازمند شاخصی معتبر و عادلانه در این زمینه بودیم تا حقی از دانش آموزی ضایع نشود، لذا این موضوع بدون...

دانشیار بخش جامعه شناسی دانشگاه شیراز با بیان اینکه متوسط فرزند آوری در ایران به کمتر از عدد 2 رسیده است، گفت: در بخش عمده‌ای از پهنه کشور به جز استان‌های یزد، هرمزگان و بخش‌هایی از غرب و شمال کشور متوسط فرزند آوری رو به کاهش است.

رییس شورای شهر تهران گفت: اختلاف ارتفاع 600 متری در تهران خطرناک و خطرآفرین است و برای مواجهه با این مساله باید ساخت تونل های آب را تکمیل کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از پایان تقریبی واکسیناسیون بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: چهار مرکز در بیمارستان‌های مهدیه، امام حسین، اختر و طرفه اعلام شده که سایر بیماران خاص می‌توانند مراجعه کنند و با بررسی مدارکشان واکسیناسیون شان انجام می شود.

معاون کل وزارت بهداشت درباره جلسات برگزار شده و تصمیم گیریهای اولیه اتخاذ شده جهت چگونگی برگزاری انتخابات پیش رو در شرایط کرونا، توضیح داد.

چهارمین همایش غیر حضوری شهرداران نواحی 126 گانه شهر تهران به ریاست حناچی شهردار تهران و با حضور معاونین، مدیران کل ستادی، شهرداران‌مناطق و نواحی شهر تهران با رویکرد هم اندیشی، تبیین راهبردها و تبادل نظر در حوزه شهرسازی و معماری برگزار شد.

شهرداری منطقه 19 به منظور کنترل ترافیک و روان سازی تردد در بزرگراه های منتهی به بهشت زهرا (س)، اقدام به نصب دو راهبند و جداکننده ترافیکی در این محورها کرد.

شهردار منطقه 4 تهران، از آغاز به کار آزمایشی واکسیناسیون خودرویی بیماری کووید - 19 خبر داد و گفت: صبح امروز واکسیناسیون خودرویی بیماری کووید - 19 در پارکینگ باغ پرندگان منطقه 4 به طور آزمایشی آغاز به کار کرد.

با آغاز شیوع کروناویروس، متخصصان بهداشت عمومی و علوم پزشکی در ایالات متحده اظهاراتی را در مورد ضرورت تحقق "ایمنی جمعی" برای جلوگیری از گسترش این ویروس مطرح کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: براساس آمارها و بررسی شرایط جانباختگان ناشی از کروناویروس، به نظر می‌رسد میانگین سنی افراد جانباخته بر اثر این بیماری طی هفته‌های اخیر کاهش یافته است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نامه‌ای به معاون دادستانی کل کشور در حقوق عامه خواستار برخورد قاطع با متخلفان و عوامل ایجاد آتش در جنگل‌ها و مراتع شد.

کلیه دانشجویان سراسر کشور برمبنای حداقل حقوق (2 میلیون و 656هزار تومان) و با نرخ 12درصد حق بیمه و تنها با پرداخت 318 هزار تومان می توانند تحت پوشش حمایت های تامین اجتماعی قرار گیرند.

زلزله‌ی به شدت 5/4 رسشتر ساعت 3:34 دقیقه بامداد دوشنبه 27 اردیبهشت روستای شورک از توابع شهرستان گرمه در خراسان شمالی را لرزاند که از آن تاریخ تا به امروز این روستا شاهد 35 پس لرزه دیگر بوده است. روستای شورک بیشترین خسارت را طی زمین لرزه‌های رخ داده در شهرستان‌های گرمه و جاجرم در خراسان شمالی متحمل شد و بیش از 35 درصد منازل آن نیز دیگر قابل سکونت نیستند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته 233 بیمار کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند.

رئیس بخش جامعه شناسی دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه امروز مسئله جمعیت از میان مباحث اجتماعی گوناگون باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: مباحث مرتبط به جمعیت باید توسط متخصصان، عالمانه بررسی و مطرح شود.