چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مرکز واکسیناسیون بیماران خاص علیه کرونا، چهارشنبه (29 اردیبهشت) در بیمارستان مهدیه تهران با حضور دکتر زالی فرمانده ستاد کرونا در استان تهران آغاز به کار کرد. همزمان با این مرکز، سه مرکز دیگر نیز برای تلقیح واکسن کووید -19 برای بیماران خاص و صعب‌العلاج در تهران افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از ارائه تسهیلات اعتباری و تخفیفی خدمات گردشگری به بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق خبر داد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دومین مانور گسترده «موتورسوار خوب» گفت: دومین دور مانور موتورسوار خوب از امروز در تقاطع جمهوری - ولیعصر (عج) آغاز و به مدت 10 روز در نقاط پرتردد شهر ادامه خواهد داشت.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به وضعیت تالاب ها در سال جاری با توجه به خشکسالی و کاهش بارش‌ها در تمام حوضه‌های آبریز هشدار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به ضرب و شتم یک خبرنگار از سوی نیروی حراست در یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون تحت پوشش این دانشگاه، واکنش نشان داد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از اعلام وصول لایحه "حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت" در مجلس شورای اسلامی و تصویب فوریت آن خبر داد.

نماینده اعزامی رئیس سازمان بهزیستی کشور در بازدید از مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی از استقرار تیم محب و اورژانس اجتماعی در ساعات اولیه حادثه خبر داد و گفت: بازدید خانه به خانه مددجویان در روستاهای شهرستان گرمه و جاجرم در جریان است.

مدیرعامل شهربان از اجرای طرح همسان‌سازی و افزایش حقوق نیروهای شرکت شهربان و حریم‌بان خبر داد.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برنامه تحول راهبردی ستاد مبارزه با موادمخدر به عنوان محور اقدامات و فعالیت‌ها در سال 1400 خواهد بود که با تحقق آن، شاهد ضربه پذیری استراتژی‌های سیستم هوشمند مواد مخدر خواهیم بود.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس، با ارائه تحلیلی از آمارهای جمعیتی در این استان، نسبت به افزایش قابل توجه جمعیت سالمند و حذف تدریجی عمه، خاله، دائی و عمو از فهرست فامیل در خانواده‌ها، طی سه دهه آینده، هشداری جدی داد.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها گفت: درمجموع طی دو سال اخیر حدود 38 هزار قلم کالا ازجمله دمنده، تجهیزات اطفای حریق، لباس ایمنی، کفش و... دراختیار استان‌ها، داوطلبان اطفای حریق و نیروهای منابع طبیعی قرار گرفته است. اولویت ما این است که هرچه زودتر تمامی داوطلبان اطفای حریق را با لباس‌های ایمنی و کفش‌های مناسب تجهیز کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: اعتبارات پیشگیری از سیلاب 500 درصد افزایش دارد.

مراسم بهره‌برداری از چهار مرکز تلقیح واکسن کرونا جهت بیماران خاص و صعب‌العلاج، بصورت همزمان با حضور دکتر زالی فرمانده ستاد کرونا در استان تهران، در بیمارستان مهدیه تهران برگزار شد.

شهردار تهران گفت: 250 میلیارد تومان از بودجه 1400 برای مدیریت سیلاب در تهران است.

کنترل کووید 19 به طور مشهودی دشوار است و زمانی که پای مدیریت همه‌گیری به میان می‌آید، رهبران جهانی تنها بخشی از محاسبات هستند. اما برخی رهبران فعلی و قبلی، تلاش کمی برای مقابله با بیماری در کشور خود کرده‌اند، خواه با دست‌کم گرفتن جدیت بیماری یا بی‌توجهی به علم و نادیده گرفتن مداخلات حیاتی بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک. تمام 5 رئیس‌جمهور / نخست‌وزیری که در این گزارش آمده‌اند...

وزارت دفاع تونس اعلام کرد: بیش از 50 مهاجر در آب های این کشور غرق یا ناپدیده شده و 33 نفر دیگر نجات پیدا کرده اند.