چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

نتایج تحقیقات جدید پژوهشگران دانشگاه زوریخ سوئیس (UZH) راه را برای نوع جدیدی از درمان ضد تومور هموار خواهد کرد. آنان امیدوارند که این روش به محافظت از بیماران در برابر عوارض جانبی درمان سرطان کمک خواهد کرد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت طی امروز (29 اردیبهشت ماه) پیش‌بینی می‌شود.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 164 میلیون و 904 هزار و 78 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 418 هزار و 762 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

یک کارشناس مدیریت بحران با تاکید بر لزوم مدیریت بحران همه گیری ویروس کرونا، گفت: تعطیلی مدارس و مراکز مختلف آموزشی تا کی قرار است ادامه داشته باشد و باید نگرانی والدین را نسبت به حضور بچه ها در مدارس و دانشگاهها با برنامه ریزی درست، برطرف کنیم

در ادامه اجرای طرح واکسیناسیون سراسری بیماری کرونا، تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای 75 سال از بیست اردیبهشت ماه در گلستان نیز آغاز شده، پیش از این، تزریق واکسن کرونا برای سالمندان بالای 80 سال، کادر درمان، بیماران خاص، سالمندان نگهداری شده در خانه های سالمندان، جانبازان و پاکبانان در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی گلستان انجام شده است.

در پی انتشار تصویری از تخلف در یکی از پایگاه های جمع آوری زکات فطریه در شهرستان ساری، سازمان بهزیستی توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

از چند سال گذشته موضوع رتبه‌بندی معلمان در حوزه تعلیم و تربیت کشور مطرح و مورد بحث قرار گرفته است، این طرح موافقان و منتقدان جدی خود را دارد، در یکسال گذشته به‌صورت مداوم پیرامون اجرایی شدن این طرح مسائل و موضوعات مختلفی مطرح بوده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح چهارشنبه (29 اردیبهشت) به بیش از 164 میلیون و 897 هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و 418 هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از 33 میلیون و 774 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان...

انگار رنگ همه چیز عوض می‌شود، طعم همه چیز عوض می‌شود، زندگی سیاه و سفید، رنگ می‌گیرد... "یا ابوالفضل‌هایی" که در گلو طنین می‌اندازند، انتظاری که بعد از ماه‌ها و سال‌ها، بعد از هزاران بار رفتن روی مرز امید و ناامیدی با هدیه برگزیدگانی پایان می‌یابد که از مرگ مطلق زندگی می‌آفرینند...

برای مدیران عکس گرفتن با یک پروژه بتنی سدسازی بسیار زیباتر است تا عکس گرفتن با پروژه‌ای مرتبط با احیای آب‌های زیرزمینی! آنجا می‌تواند بگوید هزاران تن بتن و فولاد مصرف شده، ولی تغذیه مصنوعی و نجات یک دشت درحال نابودی، چه چیزی برای عکس گرفتن دارد؟ به این می‌گویند مدیریت سازه‌ای! دوست دارند حتما سازه‌ای بسازند تا در رزومه‌شان درج شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: آتش سوزی منطقه حفاظت شده ماله گاله که از عصر دیروز شروع شده بود، مهار شد و پایش ادامه دارد.

زراعت چوب یکی از طرح‌هایی است که به تامین نیاز چوبی کشور و حفاظت از پوشش محدود جنگلی کشور کمک می‌کند اما آیا محدودیت یا دستورالعملی برای برداشت از این چوب‌های زراعی وجود ندارد؟ دبیر مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی کشور می‌گوید: نظارت کافی بر زراعت چوب وجود ندارد و قطع درختان زراعی غیر از فصل زمستان علاوه‌بر افزایش احتمال طغیان آفات باعث وارد شدن صدماتی به حیات وحش منطقه می‌شود.

نگرانی درباره کاهش زاد و ولد و سالخورده‌شدن جمعیت در ایران این روزها بیشتر از همیشه به گوش می‌رسد. از تغییر ساختار جمعیتی و فرصت کوتاه برای مداخله آن باعث شده دستگاه‌های مرتبط با این حوزه برنامه‌هایی طراحی کنند؛ «سند صیانت از جمعیت» وزارت بهداشت و «طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده» که از سوی مجلس طراحی شده است. در این گفت‌وگو، شهلا کاظمی‌پور، جمعیت‌شناس، استاد دانشگاه و یکی از از تدوین‌کنندگان...

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه وضعیت رنگبندی کرونایی شهر تهران نارنجی است، گفت: ما با هرگونه ازدحام و گردهمایی در تهران مخالف هستیم و از نظر بهداشتی آنها را مخاطره آمیز می‌دانیم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا برای فعالیت های تابستانه و برگزاری کلاس های آنلاین تابستانی، اینترنت رایگان برای کاربران شاد برقرار است؟ گفت: طبق مصوبات مربوطه، اینترنت مصرفی در شبکه شاد در طول سال 1400 رایگان است و مشکلی برای تامین اینترنت وجود ندارد.