چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه اینوتکس 3 تفاهم نامه همکاری با هدف حمایت و تقویت شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسید.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور با اشاره به افزایش روند شهرنشینی در جهان، گفت: تامین نیازهای پایه کودکان، تامین آرامش و امنیت آنها در شهر، توجه به نقش و جایگاه آنها در آینده شهر و رعایت حقوق کودکان از مقوله های اساسی مرتبط با توسعه شهری است که مدیریت شهری باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشریح آخرین وضعیت آماری شیوع کروناویروس در استان فارس، خاطرنشان کرد که با وجود کاهش تعداد موارد ابتلا به کرونا و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها، شیب نزولی آمار ابتلا کند است.

یک متخصص انگلیسی در عرصه تحقیقات اپیدمیولوژی در ژنتیک به این نتیجه رسیده است که بیماران کووید -19 با مشکلات میکروبیوم روده مواجه می‌شوند.

به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، 5 رویداد بزرگ و ملی رونمایی و افتتاح شد.

در راستای طراحی و اجرای فعالیت‌های مکمل و فوق‌برنامه جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان؛ بخشنامه «تشکیل پایگاه‌های تابستانی» با شعار «هر دانش آموزان یک مهارت»، به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، ابلاغ شد.

وزیر آموزش و پرورش از خانواده‌ها خواست تا از تجمع در اطراف حوزه‌های امتحان نهایی خودداری کنند و گفت: نظارت‌های سختگیرانه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار است.

نتایج یک بررسی نشان می دهد فقط 20 شرکت و کمپانی در جهان بیش از نیمی از حجم کل زباله های پلاستیکی یکبار مصرف را تولید می کنند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف محموله لوازم الکترونیکی قاچاق از پارکینگ یک مرکز تجاری در پایتخت خبر داد.

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به فروش سلاح و مهمات جنگی و شکاری در فضای مجازی کرده بود، خبر داد و گفت که از مخفیگاه این فرد 96 قبضه انواع سلاح کشف شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موافقت شورا با ایمن سازی پل های عابر پیاده گفت: شورا با مشارکت شهرداری برای ساخت هتل در پهنه فضای سبز و نیز در محدوده ای که پیوست ترافیکی ندارد، مخالفت کرد.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی که اقدام به فروش داروهای تقلبی از طریق فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، بر ضرورت برنامه ریزی ستادهای استانی مبارزه با کرونا در جهت افزایش میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و آخرین وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی و معرفی استانهای برتر و ضعیف در این خصوص، در دو بازه زمانی 15 تا 22 و همچنین اول تا 22 اردیبهشت ماه را تشریح کرد.

یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: نرده‌کشی مقابل خط‌کشی‌های عابر پیاده و اجبار افراد به استفاده از پل عابر باعث می‌شود شهروندان برای گذر از عرض خیابان‌ها دچار استیصال شوند؛ چراکه بعضا فاصله تا پل‌های عابر زیاد است. بنابراین بهتر است در خیابان‌های کم‌تردد خط عابر جایگزین پل عابر شود.

سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش «اصلاحیه دستورالعمل نحوه دریافت و هزینه کرد 4 درصد از شهریه دریافتی، مراکز آموزشی وپرورشی غیردولتی» را به اداره کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده در یک برج مسکونی درغرب پایتخت خبر داد.