چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

وزیر آموزش‌وپرورش، مراقبت حداکثری از سلامت دانش آموزان را اولویت اصلی وزارت آموزش‌وپرورش، مدیران و معلمان در برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم دانست.

امیر نظری مجری کارشناس برنامه های پزشکی سیما بر اثر ابتلاء به کرونا در سن 40 سالگی درگذشت.

در جلسه امروز (سه شنبه) شورای اسلامی شهر تهران اعضای شورای شهر تهران شهرداری را به ارائه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل های عابر پیاده شهر تهران ملزم کردند.

تعجب‌آور نیست که ورزش موجب زندگی سالم می‌شود و در حال حاضر، محققان جزئیات بیشتر این سودمندی را شناسایی کردند. محققان انجمن رادیولوژی آمریکا گزارش می‌دهند که ورزش با خطر طولانی مدت کاهش برونشکتازی، بیماری بالقوه جدی مجاری تنفسی مرتبط است.

نتایج آزمایشات اولیه روی واکسن آزمایشی "سانوفی" علیه کروناویروس، حاکی از اثربخشی 100 درصدی این واکسن است.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت از «واکسیناسیون تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در زیرمجموعه دو حوزه وزارت بهداشت و علوم تا اواخر شهریورماه» خبر داده است.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) از توزیع 20 میلیون و 191 هزار پرس غذای گرم در کل کشور میان نیازمندان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان کاهش جمعیت در ایران نسبت به سایر کشورها شتاب زده دانست و گفت: درصد کاهشی جمعیت کشورها شاید در طول یک قرن باشد اما در ایران طی دو سه دهه کاهش عجیبی در حوزه افزایش جمعیت شکل گرفته است.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که خطر ابتلا به دیابت در افراد چاق که شب تا دیر وقت بیدار هستند، بیشتر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایام کرونا روزهای مظلومانه‌ای را سپری کردیم، گفت: همانطور که طاعون تکلیف جهان را متفاوت کرد، کرونا نیز به عنوان معیار و شاخصی بسیار تعیین کننده، قدرت مدیریت کشورها را در ایام کرونا و پسا کرونا نشان خواهد داد.

خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین کاستی‌های شهر تهران که ما ایرانیان از آن به عنوان ام القری جهان اسلام یاد می کنیم فقدان ظرفیت‌های مکفی گردشگری به ویژه کمبود شدید مراکز اقامتی در مقیاس استانداردهای جهانی است، گفت: این مسئولیت در عین حال که متوجه وزارتخانه متبوع است اما شهرداری تهران نیز در این حوزه دارای مسئولیت اجتماعی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص 3000 میلیارد تومان اعتبار به صندوق توسعه بیمه کشاورزی خبر داد و گفت: همچنین 200 میلیارد تومان اعتبار به صندوق بیمه عشایری اختصاص پیدا کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 217 تن از اراذل و اوباش پایتخت خبر داد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه شرکت خصوصی داروی فعال در کیش تنها معرفی‌نامه مذاکره در خصوص امکان خرید واکسن را دریافت کرده است، گفت: سازمان غذا و دارو هیچ گونه مجوزی برای واردات واکسن این شرکت خصوصی صادر نکرده است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: هیئت رئیسه اجرای مصوبات بر زمین مانده شورا را پیگیری کند.

در شصت و نهمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با حضور اعضاء در محل وزارت کشور، بررسی نحوه تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری سیزدهم انجام شد.