چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری ها ناچار به مقابله با سد معبر هستند اما این وظیفه قانونی نباید با تضییع حق شهروندی و کرامت دستفروشان و اعمال رفتار خلاف اخلاق و قانون توسط ماموران سد معبر انجام شود، بر لزوم اجرای دستورالعمل جامع ساماندهی دستفروشی در شهر تهران تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در فرودین ماه امسال یکهزارو 973 میلیارد ریال برای نسخه نویسی الکترونیک پرداخت شد، گفت: سال99، 10 هزارو796 میلیارد ریال در این زمینه پرداخت شده است یعنی تاکنون در کل 12 هزارو 769 میلیارد ریال پرداخت صورت گرفته است.

در حالیکه شبه قاره هند همچنان با بحران همه گیری کرونا دست و پنجه نرم می کند، طوفان سهمگینی با سرعت 165 کیلومتر در ساعت و همراه با بارش شدید باران، عصر روز گذشته (دوشنبه) مناطقی از این کشور را درنوردید.

یک عضو شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران موضوع توزیع گوشت‌های بی‌کیفیت در فروشگاه شهروند را بررسی کند.

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد موزه تهران در ساختمان روزنامه اطلاعات و در مدت باقیمانده از عمر مدیریت شهری در دوره پنجم راه اندازی شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا (28 و 29 اردیبهشت) خبر داد.

یک روانشناس با بیان اینکه اختلال اضطراب اجتماعی دارای سابقه‌ای در کودکی افراد است، گفت: بعضا این اختلال با علل اولیه نوعی "بازداری رفتاری" یا "کم رویی اجتماعی" آغاز می‌شود، به طوری که کودک و نوجوان سعی می‌کند از حضور در موقعیت‌های ترس‌آور و مضطرب اجتناب کند. در نهایت کودک و نوجوان مبتلا به این اختلال "سلطه پذیر" می‌شوند و هر نوع عمل، سخن و رفتار دیگران را می‌پذیرند.

رییس شورای شهر تهران حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر از انجام بیش از 40 هزار تست فوری کرونا در مرز های رسمی کشور خبر داد.

یک عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ضمن انتقاد از بی‌توجهی به گردشگری در تهران بر ضرورت ایجاد سازمان گردشگری در شهر تهران تاکید کرد.

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران از برگزاری مجازی اولین پیش همایش چهل و هشتمین کنفرانس سالانه موزه‌ها و مراکز علم دنیا (سیموست) به مناسبت هفته محیط زیست و همزمان با هفته جهانی موزه‌ها و میراث فرهنگی با عنوان «نقش موزه‌ها و مراکز علم در حفاظت از محیط زیست» خبر داد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور آخرین وضعیت توسعه و تجهیزات سازمان آتش نشانی شهرداری تهران را تشریح کرد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون در محدوده قابل قبول قرار دارد اما افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی مناطق طی روز کاهش نسبی کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 164 میلیون و 279 هزار و 345 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 404 هزار و 457 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ضمن تشریح روند کاهشی زاد و ولد در کشور و عوامل موثر در آن، تاکید کرد: از نظر ساختار جمعیتی به سرعت به سوی مشکل پیش می رویم؛ فرصت مداخله کوتاه است و عقلای کشور با هر مرام و مسلکی و در هر خط و جبهه سیاسی، راست یا چپ که هستند، باید این موضوع را باور کرده و برای رفع آن تلاش کنند.