چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

ثبت نام در دهمین «جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد» از 25 اردیبهشت ماه آغاز شد و تا 15 مرداد 1400 ادامه دارد.

هرچند همه‌گیری کرونا تمام جهان را غافلگیر کرد اما برخی کشورها با میراث ماندگار از ابولا، سارس و مرس توانستند بهتر از دیگر کشورها با ویروس کووید -19 مقابله کنند و یکی از علل موفقیت آنها سیستم‌های بهداشتی بود که در اختیار داشتند.

با ادامه توزیع واکسن‌های مختلف علیه کووید -19، برخی نقاط جهان با سرعت بالاتر، میزان بیشتری واکسن کرونا را میان شهروندان خود توزیع کرده‌اند و برخی کشورها نیز از این روند عقب مانده‌اند. از نظر تعداد واکسن‌های تزریق‌شده، چین با اختلاف زیادی در رتبه نخست جهان قرار دارد و آمریکا و هند در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این اینفوگرافیک، آمار مربوط به تعداد «مجموع تزریق هر کشور» و درصدهای مربوط...

عضو هیئت علمی گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: بعد از گذشت دو ساعت از حادثه آتش سوزی الکل در قم در اخبار تلویزیون اعلام می شود که تاکنون کسی در این باره بازداشت نشده است و چرا باید پس از آتش گرفتن کارخانه و وارد شدن خسارت زیاد، به جای پیدا کردن علت بروز حادثه به دنبال پیدا کردن مقصر باشیم؟!

بیش از پنج سال پیش، برای اولین‌بار توافق‌نامه پاریس به امضاء رسید و هدف از آن تلاش جهانی جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است و با مشارکت ملی بلندپروازانه و مصصم بیش از 70 کشور و فراتر از تعهدات اولیه مندرج در توافق‌نامه مورد پذیرش قرار گرفته است.

بعد از گذشت مدت طویل و طاقت‌فرسایی از تجربه حضور در مدارس و کلاس درس و ارتباط مستقیم با معلمان، تصمیم برگزاری امتحانات به شیوه حضوری می‌تواند تبعاتی به مراتب مخرب‌تر از آموزش آنلاین و مجازی داشته‌باشد، اثرات جبران‌ناپذیری که می‌تواند حتی یک خانواده را از داشتن فرزند و ماحصل عمر خود برای همیشه محروم کند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از وقوع یک درگیری خونین در منطقه بیرگان از توابع شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: به دنبال ایجاد اختلاف بر سر مسائل ملکی، سه نفر از طریق سلاح گرم کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.

یک فعال محیط زیست گفت: از عصر دوشنبه 27 اردیبهشت، محدوده‌ای از ارتفاعات منطقه ماله‌گاله در شهرستان شیراز، دچار حریق شده است.

با اعلام آغاز واکسیناسیون کرونا برای سنین 75 تا 79 سال، مجددا ازدحام در برخی مراکز بهداشت و تزریق واکسن جهت ثبت نام واکسیناسیون را شاهدیم و در برخی مراکز نیز بی نظمی در فراخوان افراد و نوبت دهی به آنها، شلوغی و البته انتقاد مراجعه کنندگان را به دنبال داشته است. وزارت بهداشت نیز همچنان تاکید دارد برای نوبت دهی تزریق واکسن نیازی به مراجعه حضوری یا ثبت نام اینترنتی نیست و با واجدین شرایط...

جانشین معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن اشاره به انتشار نقشه پیش‌بینی حریق در جنگل‌ها و مراتع گفت: پنج استان به لحاظ ریسک بالای وقوع آتش در شرایط بحرانی هستند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش جزئیات پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی را اعلام کرد.

روز شنبه، 25 اردیبشهت ماه بقیه الله تهران، دچار حریق شد. آتش گریبان بخش اداری، در طبقه نهم بیمارستان را گرفته بود و منجر به شعله ور شدن یک اتاق کنفرانس حدودا 20 متری شده بود. اگر چه که حریق به دلیل سرعت رسیدن آتش نشانان به بیمارستان به سرعت اطفا شد و حتی دود به بخش بیماران سرایت نکرد اما بخش نگهداری بیماران تنها کمی آنطرف تر از محل حادثه بود. این حادثه تنها حریق ساختمان درمانی در تهران...

دیابت از جمله بیماریهای مزمن است که بر فرآیند طبیعی تبدیل مواد غذایی مصرفی به انرژی تاثیر می گذارد و بنابر گفته کارشناسان سلامت، احتمال عدم تشخیص این بیماری در مراحل اولیه بسیار زیاد است.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی در پی زلزله در سنخواست استان خراسان شمالی، از امدادرسانی به 804 نفر از زلزله‌زدگان خبر داد.

مانور چندمنظوره امداد و نجات با حضور رییس سازمان مدیریت بحران در شهرستان کیار از توابع چهارمحال و بختیاری برگزار شد، این مانور در حوزه‌های امداد کوهستان، اسکان اضطراری، گشت شبانه غواصی، سیلاب و نجات غریق بود و با رمز «یا زهرا» آغاز شد.