چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد زباله های پلاستیکی انگلیس به ترکیه صادر می شود و سپس به طور غیرقانونی دور انداخته شده و سوزانده می شود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای تاکید کرد که برای نوبت دهی تزریق واکسن کووید 19، نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی یا ثبت نام اینترنتی نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای به واحدهای اجرایی این سازمان درسراسر کشور نحوه اجرای دومین مرحله از متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران را ابلاغ کرد.

فشار خون بالا کی از عوامل ایجاد بیماری‌های بعدی و درگیری ارگان‌های مختلف بدن با عوارض مختلف است اما با تغییراتی در رژیم غذایی می‌توان فشار خون را کاهش داد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در نامه‌ای به وزیر بهداشت برای اعزام تیم های فوریتهای پزشکی و درمانی جهت کمک به مصدومین و مجروحین حملات رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرد.

هم‌زمان با آغاز امتحانات نهایی پایه دوازدهم، وزیر آموزش و پرورش از چند حوزه امتحان نهایی در شهر تهران بازدید کرد.

وزیر بهداشت گفت: در موج چهارم کرونا، متوسط کشوری میزان مرگ به بستری نسبت به موج سوم نصف شد؛ این هم ناشی از آن است که همکاران ما در یک سال گذشته به شدت ماهر شدند و موج چهارم با لطف خدا مدیریت شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بارندگی‌های کشور در سال‌زراعی جاری با کاهش 52 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و وضعیت خشکسالی نسبت به 40 سال گذشته در کشور بی‌سابقه بوده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، در پیامی خواستار توجه بیش از پیش مدیران منابع طبیعی به روابط عمومی شد.

نمایشگاه عکس تهران قدیم با عنوان «دروازه طهرون» به مناسبت روز جهانی موزه برگزار می‌شود.

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد، داشتن همسری با مشکلات قلبی موجب سرنوشت مشابه برای شریک زندگی وی خواهد شد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه زندگی آپارتمان نشینی در ایران نه به عنوان یک انتخاب بلکه به عنوان یک الزام و اجبار محقق شده است، نسبت به لزوم آموزش در راستای ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی تاکید کرد.

مقامات سنگاپور از تعطیلی مدارس در این کشور خبر دادند چرا که تاکید دارند کودکان بیشتر درگیر سویه های جدید کروناویروس می شوند.

اصلاحیه انجام شده در تصویب نامه مربوط به اصلاح آیین نامه اجرایی نحوه تأمین بار مالی افزایش مدت زمان مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

یک کارشناس ایمنی با اشاره به شعار "تردد با محدودیت سرعت 30 کیلومتری در معابر پردد" در ششمین دوره هفته «ایمنی راه ها»، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات اگر سرعت تردد 30 کیلومتر باشد از 10 نفر حادثه دیده شانس زنده ماندن 9 نفر وجود دارد.

مدیر پروژه مشارکتی حفاظت میش‌مرغ از جذب مشارکت کشاورزان برای حفاظت از میش‌مرغ‌ها خبر داد و گفت: علاوه بر اینکه امسال هم اداره حفاظت محیط زیست بوکان مانند سال گذشته نسبت به خرید محصول سرپای گندم در بخش‌هایی از اراضی کشاورزی منطقه اقدام می‌کند، پروژه مشارکتی حفاظت میش‌مرغ نیز اقدام به خرید محصول سرپا در بخش‌های دیگر زیستگاه خواهد کرد.