چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینکه درسال گذشته 182 نفر از زنان خشونت‌دیده از خدمات خانه امن دولتی و غیردولتی استفاده کرده‌اند، درخصوص همکاری سازمان بهزیستی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در حوزه‌های مددکاری اجتماعی، روانشناسی و خدمات حقوقی آموزش‌های تخصصی ارائه می‌شود؛ البته در تمامی حوزه‌های فوق، رویکرد توان‌افزایی خدمت‌دهندگان و آشنایی با نظریه‌های...

بزرگترین اتحادیه نمایندگان پرستاران در ایالات متحده دستورالعمل جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) در مورد لغو ضرورت استفاده از ماسک پس از واکسیناسیون را مورد انتقاد قرار داده و این اقدام را تهدید کننده زندگی بیماران، پرستاران و سایر اعضای کادر درمان دانسته اند.

ایران به عنوان یکی از کشورهای مشارکت کننده در سازوکار کوواکس، با استفاده از منابع مالی خود، دومین محموله از واکسن کووید -19 آسترازنکا را به تعداد یک میلیون و 452 هزار دوز از طریق کوواکس دریافت کرد.

با توجه به شرایط کم‌آبی حاکم بر کشور راهکارهای مختلفی از سوی کارشناسان و نهادهای مختلف از جمله کاهش مصرف در بخش کشاورزی، شرب، صنعت و... مطرح می‌شود اما در این میان حق‌آبه برخی تالاب‌های مهم کشور نیز به بهانه خشکسالی به‌طور کامل پرداخت نشده است. یک کارشناس آب ضمن بیان اینکه حق‌آبه زیست‌محیطی باید تحت هر شرایطی پرداخت شود، بر اجرا و پیاده‌سازی الگوی کشت توسط وزارت جهاد کشاورزی تاکید می‌کند.

هفدهم ماه مه (27 اردیبهشت) هرسال، روز جهانی فشارخون و یا همان «قاتل خاموش» است و شعار این روز این است؛ «فشارخون خود را اندازه بگیرید، آن را کنترل کنید تا عمر طولانی‌تری داشته باشید». روز جهانی فشارخون بالا برای اولین بار در 14 مه 2005 نامگذاری شد اما از سال 2006، مراسم این روز در 17 مه برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری خود در راستای محکوم کردن جنایت‌های شرم آور رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین بیانیه‌ای را به زبان عربی قرائت کرد.

بحران کرونا در هند باعث شد که تعداد واکسن کووید 19 در برنامه کواکس هم اکنون 140 میلیون دز از آنچه که برنامه‌ریزی شده بود کمتر باشد.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر استفاده از ظرفیت و توانمندی ارتش برای امداد و نجات حیات وحش گفت: گونه‌های جانوری حیات وحش همواره در معرض خطرات متعدد از جمله حوادث جاده‌ای، تله‌گذاری، بیماری‌ها و آسیب‌های ناشی از فعالیت‌های توسعه‌ای هستند.

یک روانشناس با تاکید بر اهمیت خواب، تغذیه و نوشیدن آب مناسب در شب و روز امتحان، گفت: اگرچه نمی‌توان اثر خواب مناسب را بر کسب نمره مناسب نادیده گرفت اما نمی‌توان به طور صد درصد گفت مطالعه شب تا صبح امتحان اشتباه است. نوع مطالعه افراد با یکدیگر متفاوت است و نکته حائز اهمیت این است که دانش آموزان باید در ابتدا زمان مناسب مطالعه خود را که در آن کارایی بالایی دارند؛ شناسایی کنند.

از ساعت:3:34 دقیقه بامداد دوشنبه، 27 اردیبهشت ماه 1400 تا لحظه مخابره این خبر 18 زمین لرزه در خراسان شمالی رخ داده است که موجب تخریب برخی منازل مسکونی در برخی از روستاهای شهرستان های گرمه و جاجرم شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی اردبیل گفت: در استان اردبیل حدود 54 هزار نفر بیمار فشارخون بالا شناسایی شده و تحت مراقبتهای بهداشتی قرار دارند.

نتایج بررسی سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد: ساعات کار طولانی می تواند عامل موثری در افزایش مرگ و میرها باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم وقوع رگبار باران در کشور گفت: دمای هوا در بیشتر استان‌ها طی امروز و فردا (27 و 28 اردیبهشت) افزایش می‌یابد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زمانبندی ثبت نام ابتدایی‌ها از اول خرداد آغاز می‌شود و تا پایان مردادماه ادامه دارد گفت: امکان ثبت نام الکترونیکی برای تمام پایه‌ها فراهم شده است. البته برای پایه اولی‌ها به دلیل سنجش سلامت، ثبت نام به دو طریق حضوری و غیرحضوری انجام می شود.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وزش باد موثر طی روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده قابل قبول باقی بماند.

وزارت کشور در قالب فیلم‌هایی کوتاه با هدف آشنایی با قانون شوراها به تشریح این قانون پرداخته است.