چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

به دنبال بروز آتش‌سوزی در یکی از مراکز اقامتی ترک اعتیاد در بلوار میامی در حومه شرق مشهد، روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ما در جذب معلم هیچ امتیاز ویژه ای را به هیچ قشری ندادیم گفت: اخباری که به صورت نادرست در برخی شبکه ها مبنی بر اینکه ما فرصت معلمی را برای اقشاری، خاص کرده ایم یا اقشاری را محروم کرده ایم، به هیچ وجه صحت ندارد.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه تاریخ، فرهنگ و مردمان فرهنگور شیراز لیاقت کارهای فاخر دارند، گفت: متاسفانه گاهی اوقات از برخی تریبون‌ها شنیده می‌شود که چرا پروژه پیاده راه گران قیمت در سطح مناطق اجرا شده است؟ در حالی‌که مردم شیراز مستحق چنین پروژه‌هایی هستند.

گزارش ها حاکی از آن است که یک زن در ایتالیا به طور اتفاقی شش دز از واکسن کروناویروس فایزر را یکجا دریافت کرده است.

بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام که از ابتدای ماه مبارک رمضان پویش نذر افطار را آغاز کرده بود، اکنون 3000 بسته پروتئینی در میان نیازمند حومه تهران توزیع کرد.

زلزله ای به بزرگی 5.8 ریشتر جنوب پایتخت فیلیپین را لرزاند.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اینکه به‌دلیل کم بارشی و عدم پرداخت حق‌آبه محیط زیست، تالاب‌های کشور وضعیت خوبی ندارند، گفت: اگر حق‌آبه محیط زیست پرداخت نشود بر شدت گرد و غبارها در کشور افزوده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه امروز (22 اردیبهشت) در20 استان کشور رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد، از افزایش محسوس دما در در اردبیل و غرب سواحل خزر طی دو روز آینده خبر داد.

در حاشیه دیدار رئیس کل دادگستری فارس از کانون اصلاح و تربیت شیراز، 22 محکوم کانون اصلاح و تربیت شیراز به کمیسیون عفو و بخشودگی استان معرفی شدند.

مناطق بسیاری در تاجیکستان روز گذشته (سه شنبه) پس از بارندگی های شدید، گرفتار سیل و رانش زمین شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به انتشار اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی، از شهروندان و مخاطبان خواست تا جدیدترین اخبار، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را از پورتال رسمی وزارت آموزش‌وپرورش و سایر رسانه‌های معتبر دریافت کنند.

شرکت داروسازی "نوواوکس" (Novavax) بر اساس مطالعاتی که هنوز به مرحله آزمایش بالینی نرسیده اعلام کرد که از ترکیب واکسن‌های آنفلوآنزا و کووید -19، واکسنی تولید کرده که در بدن فرد پادتن‌های موثر آنفلوآنزا و ویروس کرونا ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به انهدام سه باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان های استان تهران گفت: در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باندها، بیش از 250 کیلوگرم هروئین کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتا ناجا از شناسایی و دستگیری سرشاخه باند کلاهبرداری با شگرد عضویت در بورس خارجی و دریافت سود با رمزارزها خبر داد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، با اشاره به پیشینه بیش از یک دهه طراحی و آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی، خاطرنشان کرد که وقوع ریزش در یک ترانشه، از نگاه فعالان حوزه عمرانی، همواره محتمل است و رخدادی نادر محسوب نمی‌شود.

باکتری‌های گرم منفی، معضل زندگی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و یکی از خطرناک‌ترین ارگانیسم‌ها محسوب می‌شود که افراد به آن آلوده شده و از سخت‌ترین موارد برای درمان هستند. نتایج تحقیقات جدید دانشگاه جورجیا آمریکا نشان می‌دهد که ممکن است اجزای دیواره سلولی باکتری عامل اصلی خرد شدن میکروب‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک باشند.