چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مسوول هماهنگی و پیگیری امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری اولین نشست کمیته مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تعیین تکلیف پرونده شهدا و جانبازان یگان حفاظت سازمان خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حل مشکل چند ده هزار تن از بانوان بیمه شده تامین اجتماعی خبر داد و گفت: افزایش مدت زمان دریافت هزینه بارداری از 6 به 9 ماه و تامین منابع آن به تصویب دولت رسید.

مدیرکل بهزیستی استان تهران از آمادگی بهزیستی برای دریافت زکات فطریه شهروندان این استان در عید سعید فطر خبر داد.

در نهصدو نودودومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش کلیات مصوبات «آیین‌نامه مشارکت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه در تربیت و توانمندسازی منابع‌انسانی آموزش و پرورش» و «آیین‌نامه گواهینامه صلاحیت معلمی» به تصویب رسید.

سازمان تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که به منظور خدمت‌رسانی به ایرانیان خارج از کشور از طریق آزمون و مصاحبه تخصصی کارگزار جذب می‌کند.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است که مردم به طور جدی از رفتن به سفرهای تفریحی در ایام عید فطر پرهیز کرده و از فضای مجازی برای انجام دید و بازدید و تبریک عید استفاده کنند.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشدار کارشناسان در خصوص انجام سفرها در ایام عید فطر، تاکید کرد: متاسفانه ما دیدیم که رفتار خلاف نظر کارشناسان در ایام نوروز وضعیت را به کجا رساند فلذا از مردم تقاضا داریم که نسبت به نظر کارشناسان این حوزه بی تفاوت نباشند.

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، نامه دیوان عدالت اداری در خصوص «تعیین تکلیف سوابق خدمتی و ایام بلاتکلیفی دانش آموزان دانشسراها» را ابلاغ کرد.

صندوق کودکان ملل متحد از انگلیس درخواست کرد تا 20 درصد موجودی واکسن خود را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهد.

مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: همه مواد غذایی اعم از محصولات آماده، واسطه و مواد اولیه، نگهدارنده ها، آنزیم ها و رنگ ها که در فرمولاسیون مواد غذایی به کار می روند، لازم است در سامانه تیتک ثبت شوند.

شهردار تهران گفت: قرارداد ساخت 630 واگن با چین منعقد شده است و در تلاش هستیم 400 واگن را با حداکثر توان ساخت داخل به سرانجام برسانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نوسازی 10 الی 15 هزار تاکسی فرسوده با اعطاء وام 90 میلیون تومانی در سال جاری خبر داد و گفت: روز شنبه -25 اردیبهشت - دو ایستگاه اقدسیه و مرزداران افتتاح خواهد شد.

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اعلام کردند که توانسته‌اند با استفاده از ویروس ایدز در قالب یک پروژه ژن‌درمانی، بیماری کشنده «کودک حبابی» را درمان کنند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین قطعه از خط 10 مترو تهران گفت: 9700 میلیارد تومان هزینه ساخت 20 کیلومتر مترو بوده است.