چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (22 اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول است و وزش باد موثر طی روز باعث پراکندگی آلاینده‌ها و تداوم این شرایط خواهد شد.

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد از وقوع آتش‌سوزی در یک مرکز ترک اعتیاد در روستای دستگردان در جاده میامی در اطراف مشهد خبر داد و گفت: بنا بر اعلام اورژانس در این حادثه 3 نفر کشته و 24 نفر دیگر مجروح شده‌اند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر پیشنهاد داد طرح‌های تشویقی مشابه طرح‌های بخشودگی جرائم بیمه‌ای برای کارفرمایان خوش حسابی که حق بیمه‌های خود را به موقع پرداخت می‌کنند در نظر گرفته شود.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 160 میلیون و 334 هزار و 125 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 331 هزار و 400 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای مجموعه برنامه «عید بندگی» توسط این سازمان به مناسبت عید سعید فطر خبر داد.

با ادامه توزیع واکسن‌های مختلف علیه کووید -19، برخی نقاط جهان با سرعت بالاتر، میزان بیشتری واکسن کرونا را میان شهروندان خود توزیع کرده‌اند و برخی کشورها نیز از این روند عقب مانده‌اند. از نظر تعداد واکسن‌های تزریق‌شده، چین با اختلاف زیادی در رتبه نخست جهان قرار دارد و آمریکا و هند در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این اینفوگرافیک، آمار مربوط به تعداد «مجموع تزریق هر کشور» و درصدهای مربوط...

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری با تاکید بر اینکه مشکل کمبود نیرو اصلی تربن مشکل پرستاری کشور است، در عین حال به سایر مشکلات اشاره کرد و گفت: متاسفانه وقتی می‌گوییم بی عدالتی در نظام سلامت موج می‌زند در واکسیناسیون نظام سلامت هم مشهود شد و دیدیم گروه خاصی از همکاران نظام سلامت و مشخصا پزشکان سهمیه اختصاصی گرفتند اما هنوز پرستارانی هستند که واکسن دریافت نکردند.

پرستاران ستون فقرات بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی هستند که ماه‌هاست از میلیون‌ها بیمار مبتلا به کووید - 19 مراقبت کرده و زندگی خود را در معرض خطر قرار داده‌اند.

رییس هسته گزینش پلیس پایتخت شرایط جذب در پلیس را تشریح کرد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به ممنوعیت تردد در ایام تعطیلات عید سعید فطر از ممنوعیت تردد خودروها در محور فیروزکوه تا ساعت 12 روزشنبه 25 اردیبهشت خبر داد.

سیماسادات لاری - سخنگوی وزارت بهداشت با حضور در ایسنا به سوالات خبرنگاران در رابطه با واکسیناسیون کووید 19 در کشور پاسخ داد. لاری در این نشست از علت تاخیر در روند واکسیناسیون گفت و از ورود 10 میلیلون دز واکسن کرونا تاپایان خردادماه خبر داد. همچنین سخنگوی وزارت بهداشت در رابطه با تاخیر ساخت واکسن ایرانی گفت: اگر مشکلات تحریم گریبانگیر ما نبود زودتر از این واکسن را تولید می‌کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس اعلام کرد که با حکم این اداره کل، 4 موسسه درمانی غیرمجاز در شیراز تعطیل شدند.

سلامت موضوعی است که تا وقتی انسان از این نعمت محروم نشود، قدر آن را نخواهد دانست، برای درک اهمیت آن کافی است درد کوچکی را در یکی از اعضای بدن خود تحمل کنیم، حال تصور کنید یکی از اعضای بدن شما در سانحه‌ای دچار آسیب جدی شود و نتوانید ساده‌ترین امور مانند راه رفتن را انجام دهید، بنابراین حاضرید هر کاری انجام بدهید تا بتوانید این نقص را جبران کنید.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، از مهار آتش سوزی در ارتفاعات ضلع شمالی بزرگراه شهید سلیمانی خبر داد و گفت: با حضور به موقع و با تلاش مداوم و سریع 20 نفر از نیروهای آتش نشانی شیراز آتش‌سوزی در کمترین زمان به طور کامل اطفا شد.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه میزان اهدای خون در شب های قدر ماه مبارک رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در کل کشور 27 درصد رشد داشته است، گفت: بیشترین میزان رشد اهدای خون در این ایام مربوط به استان خوزستان بوده است.

پرستاری از مشاغلی است که بیشترین نیاز به عشق و عاطفه ی کاری در آن احساس می‌شود، که اگر اینگونه نباشد نه پرستار لذتی از شغلش می‌برد و نه جسم و روح بیمار، التیامی از زحمات تلاشگران این عرصه می‌یابد.