چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر از ورود محموله جدید واکسن کرونا به کشور طی روزهای آینده خبر داد و گفت: تاکنون نیز یک میلیون و 400 هزار دوز واکسن کرونا از سوی هلال احمر وارد کشور شده است.

مطابق با آمار منتشره مرکز آمار ایران، در سال 99 سهم «جمعیت بیکار» فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران، 38.9 درصد بوده است که سهم زنان در این بین با افزایش 2.9 درصدی به 70.4 درصد رسیده است.

بار دیگر با گرم شدن هوا استفاده از کولرها افزایش پیدا می کند. با وجود اینکه بسیاری از افراد برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از کمک گرفتن از افراد متخصص اجتناب می کنند تا رفت و آمد به منزلشان را کاهش دهند؛ اما نباید خطر رو به روی هم قرار گرفتن آب و برق در کولر ها را دست کم گرفت و باید ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفت.

در مسیر رفت و آمد به مدرسه محل کارش در روستا تصادف کرده و با وجود شکستگی دستهایش و مرخصی پزشکی به مدرسه برگشته و اجازه نداده دانش آموزانش از درس بیفتند. این روایت ایثار معلمی است که وقتی می خواهیم از دغدغه هایش سخن بگوید، از خودش صحبت نمی کند و به فکر سرویس ایاب و ذهاب بچه هاست.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون روند تزریق واکسن کرونا در کشور، تولید واکسن ایرانی کرونا، تخلفات حوزه واکسن و... در عین حال بر اهمیت افزایش سرعت واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: جلوگیری از هر یک مرگ با تزریق واکسن برای ما اهمیت بالایی دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی کم‌آبی، برنامه‌ریزی و اقداماتی برای تامین آب و علوفه حیات وحش انجام شده است، از شناسایی کانون‌های احتمالی حریق، خرید تجهیزات و آموزش نیروهای اطفای حریق خبر داد.

واقعیت این است که شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های موسیقایی که منبع درآمدی برای فعالان این حوزه بود را تعطیل کرده و هنرمندان را به شدت در تگنا قرار داده است. اما این هم واقعیتی دیگر است که ذات مبارزه با این ویروس، با گردهمایی هایی چون برگزاری کنسرت حضوری چندان جور درنمی آید. حال چه باید کرد؟ آیا باید صورت مساله را پاک کرد و جریان موسیقی را مانند هفته های اخیر در رکود نگه داشت یا...

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی لرستان از کشته شدن یک نفر در تصادف خرم‌آباد خبر داد.

بی‌شک بحران تغییرات آب‌وهوایی، یکی از بزرگترین معضلات امروز است و اصطلاحاتی مثل "انتشار کربن"، "گازهای گلخانه‌ای" و "انرژی تجدیدپذیر" اغلب به گوشمان می‌خورد اما توجه نداریم که کودکان، شناختی از این مفاهیم ندارند زیرا ممکن است دیدگاهشان در این زمینه کاملا شکل نگرفته باشد.

20هزار بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در تبریز سه شنبه21 اردیبهشت ماه توزیع شد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که دانش آموزان پایه دوازدهم دارای دروس نهایی، می توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی خرداد 1400 از طریق سامانه پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزان) اقدام کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان ضمن تشریح پرونده گروگانگیری در شهرستان رشت با انگیزه اختلافات مالی گفت: با سرعت عمل کارآگاهان پلیس آگاهی، گروگانگیران ظرف مدت 48 ساعت دستگیر و گروگان آزاد شد.

کارشناس هواشناسی کردستان اعلام کرد که در ساعات بعدازظهر و اوایل شب امکان رگبار باران وجود دارد و همچنین با توجه به وزش شدید باد کیفیت هوای استان در روزهای آینده کاهش می‌یابد.

بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه شاخص های موج چهارم بیماری کرونا در کشور در مسیر تنزل و کاهش و شرایط کنترل قرار گرفته است؛ گفت: بایستی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و تسریع در روند واکسیناسیون بتوانیم بیماری منحوس کرونا را در کشور کنترل و مهار کنیم.

تجمع اعتراضی جمعی اتباع افغانستانی مقیم تهران در محکومیت حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدا کابل، امروز 21 اردیبهشت ماه در مقابل سفارت افغانستان در تهران برگزار شد. در این تجمع حاضران با شعار مرگ بر طالبان انزجار خود را از جنایات و کشتار کودکان و بی‌گناهان در افغانستان اعلام کردند.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان اعلام کرد که کیفیت هوای شهرهای سنندج، قروه، دهگلان و کامیاران در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.