چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

در جریان دویست و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران بررسی اعتراض هیات تطبیق به مصوبه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران در دستور کار قرار گرفت که در نهایت اعضای شورای شهر تهران با نظر هیات تطبیق مبنی بر اضافه شدن دو نماینده استانداری و فرمانداری و پیشنهاد کمیسیون سلامت و محیط زیست مبنی بر اضافه شدن فرماندار شهر ری به اعضای کمیته راهبردی طرح جامع مدیریت پسماند موافقت کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت عید سعید فطر پیام تبریکی به وزرای بهداشت کشور های اسلامی صادر کرد.

معاون وزیر کشور از ایجاد بیش از 1000 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مراکز استان‌ها و بهسازی مسیرهای موجود خبر داد و گفت: ایجاد 1500 کیلومتر مسیر جدید نیز در دست اقدام است.

سرگرد "فریبرز کهریزی"، سروان "سعید خالوندی" و ستوانیکم "کیوان آریانا" نیروهای یک کلانتری هستند که در اقدامی زیبا و خیرخواهانه وسایل کار یکی از شهروندان کرمانشاهی که چندی پیش مورد سرقت قرار گرفته بود را با هزینه شخصی برای او خریداری کردند.

انستیتو پاستور یکی از قدیمی‌ترین موسسه‌های تولید واکسن در ایران است، تجارب مشترک بین انستیتو پاستور ایران و کوبا از گذشته وجود داشته که از جمله آن واکسن «هپاتیت ب» است. تزریق واکسن کرونای «کنژوگه» در کوبا بروی 44 هزار نفر با کم‌ترین عارضه انجام شده است، فاز سوم مطالعات بالینی این واکسن در یزد روی سه هزار داوطلب در حال تزریق است که البته از آن جا که کار دقیق علمی و مقایسه نمونه‌ای در...

در حادثه وقوع تیراندازی در مدرسه ای در روسیه دستکم هفت تن جان باختند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیر موضوع واگذاری تالاب‌ها به وزارت نیرو هست و از سویی دیگر موضوع منحرف کردن مسیر رودخانه‌ها در کشور افغانستان و نگرانی از وضعیت تالاب هامون توسط وزارت نیرو و وزارت امور خارجه درحال پیگیری است.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: واکسن برکت به زودی به بازار می‌آید و از نظر اثربخشی و مصونیت تمام فاکتورهای لازم را دارد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت از اتمام واکسیناسیون افراد بالای 80 سال تا فردا خبر داد و گفت: آخر هفته اگر واکسن به دستمان برسد، واکسیناسیون سالمندان 75 سال به بالا را آغاز می کنیم که تعداد آنها حدود 970 هزار نفر است و بعد از آن به سراغ 70 تا 75 سال رفته که بالای دو میلیون نفر هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما در 100 سال اخیر توفیق چندانی در حوزه تولید واکسن نداشتیم اما به واسطه شیوع کرونا صنعت واکسن سازی کشور رونق پیدا کرد و تا فروردین سال آینده با همکاری پنج شرکت دارویی می‌توانیم 197 میلیون دوز واکسن تولید کنیم.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: پویش ضیافت همدلی در این استان همزمان با سراسر کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تاکنون مبلغ 208 میلیارد و 476 میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع آوری و توزیع شده است.

پزشکان هندی در مورد باور غلط استفاده از فضولات گاو به عنوان روش درمانی برای بیماری کووید -19 هشدار دادند.

بر اساس برنامه تعیین شده و ابلاغ وزارت بهداشت، در این فاز، واکسیناسیون افراد بالای 80 سال طبق برنامه همزمان در سراسر کشور در سیرجان حال انجام است. بر طبق گفته دکتر موقری پور: در این طرح، جهت جلوگیری از ازدحام و خطر انتقال ویروس، اکیدا نیازی به مراجعه سالمندان به مراکز و پایگاه های سلامت نیست و جهت تلقیح واکسن، صرفا از طریق این مراکز و پایگاه ها با ایشان تماس گرفته می‌شود و سپس برای...

معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت، از پرداخت و تسویه مطالبات مراکز غیردولتی و دانشگاهی تا پایان آذر سال 99 خبر داد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه اراک گفت: هنوز علت دقیق سقوط هواپیما در فرودگاه اراک مشخص نیست.

رییس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به جانفشانی پرستاران در بحران کرونا و مبتلایان و شهدای پرستار در این دوران، گفت: باید قانونی در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم که موضوع شهدای پرستاری و سلامت پیگیری شود.