چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: فاز اول تولید واکسن کووایران برکت امروز به صورت رسمی آغاز و تا تیر ماه امسال حدود 10 میلیون دوز از این واکسن عرضه می‌شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با ابراز نگرانی از کاهش میزان بازگشت پناهندگان افغانستانی به کشور خویش، گفت: باید در سال جاری با حمایت کشورهای کمک کننده، مجامع بین المللی وکمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت شرایط کشور افغانستان را برای بازگشت آنها فراهم و هموار نماییم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار و رعد و برق در بیشتر مناطق کشور و افزایش 4 تا 10 درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق خبر داد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با وجود احتمال کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی نقاط طی امروز (21 اردیبهشت ماه) اما تداوم شرایط قابل قبول هوا در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

از سوی وزیر آموزش‌وپرورش؛ «برنامه سال 1400 وزارت آموزش‌وپرورش»، مستند به نقشه راه برنامه زیر نظام‌های سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه ابلاغ شد.

محققان معتقدند، مدارس بعد از پایان همه‌گیری بیماری کووید - 19 از فرهنگ تدریس به فرهنگ یادگیری تغییر پیدا خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: اطلاعات این شرکت نشان می‌دهد که کیفیت هوا فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته چندان مطلوب نبوده است چراکه در فروردین ماه سال 1399 کیفیت هوا 14 روز در شرایط پاک و 17 روز در شرایط قابل قبول گزارش شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران شهادث بیش از 50 نفر در حادثه تروریستی کابل را به مردم افغانستان تسلیت گفت.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم اجرای جزء 12 و 13 بند الف مصوبه گزارش حسابرسی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه سال 1393 تاکید کرد.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 159 میلیون و 606 هزار و 992 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 317 هزار و 738 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: همزمان با نزدیک شدن به ایام عید سعید فطر و اعمال مذهبی این ایام، مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی و تبلیغات فریبنده در فضای مجازی و عمدتا شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های غیر بومی مترصد کلاهبرداری از هموطنان با عنوان دریافت فطریه و سایر نذرها می‌شوند.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم زمین از اهدای نشان دکتر محمد تقی فرور خبر داد، گفت: جشنواره زمین اولین جشنواره مستقل در بخش خصوصی است که به ترویج مفاهیم توسعه پایدار و آموزش همگانی آن مفاهیم با زبان سینما و هنر می‌پردازد. این جشنواره با همکاری موسسه فرهنگی هنری اردیبهشت عودلاجان و سازمان مردم نهاد تمدن سبز هنرمندان حامی محیط زیست برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه خون شهدا بهترین سند برای حقانیت و مظلومیت آنان است، گفت: نیروی انتظامی بیش از 13 هزار شهید، 30 هزار جانباز و حدود 2000 آزاده در راه دفاع از امنیت کشور تقدیم کرده است که با برگزاری جلسات دیدار با خانواده شهدا سعی می شود یاد و خاطره شهدا زنده نگه داشته شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز این وزارتخانه جریان ساز و فرهنگ ساز با مشکلات عدیده ای رو به روست که سوالاتی را در ذهن مجلس یازدهم که آموزش و پرورش از نظر آن مهم ترین رکن است ایجاد کرده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از برخورد قطار مسافربری با یک پراید و مصدومیت دو جوان خبر داد.

بر اساس آمار منتشره مرکز آمار ایران هر مترمربع زیربنای مسکونی تابستان 1399 در شهر شیراز 7میلیون و 869 هزار تومان معامله شد، رقمی که نسبت به فصل قبل از آن یعنی بهار 21.7 درصد رشد داشت؛ بنابراین سرمایه لازم برای خرید یک آپارتمان مسکونی 100 متری در منطقه متوسط شهر شیراز حدود 800میلیون تومان بوده، مبلغی که سالانه افزایش دارد و البته از میان 4530 معامله انجم شده در آن دوره، بالاترین رقم...