چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد روش‌های پرداخت فطریه از طریق این نهاد را تشریح کرد.

مراسم رونمایی از اولین محصول تولید شده کارخانه واکسن کووبرکت ایران امروز برگزار می‌شود.

پژوهشگران با انجام مطالعه‌ای مقطعی، شیوع افسردگی، اضطراب و استرس را در بین رزیدنت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران، بررسی کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تشریح فرایند کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می‌شود، درعین حال درباره شرایط کنترل و درمان بیماران در مراکز درمانی تحت نظارت این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

بدون شک دوران نوجوانی یکی از حساس‌ترین دوران رشد و تکامل در فرد است، عموما شخصیت و هویت فرد در این دوران شکل می‌گیرد، قطعا اگر به آسیب‌هایی که در این دوران گریبانگیر این قشر می‌شود، بی‌توجه باشیم در آینده این آتش زیر خاکستر با بروز انواع معضلات و مشکلات در جامعه زبانه خواهد کشید.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی اجتماعی زنان سرپرست خانوار در این معاونت، گفت: طی اجرای این طرح مجموعا حدود 14000 زن سرپرست خانوار در سطح کشور وارد عرصه اشتغال به ویژه مشاغل خانگی شده‌اند، همچنین زمینه های لازم برای ایجاد شغل 7700 نفر از زنان ساکن سکونتگاه‌های غیر رسمی نیز فراهم شده است.

نحوه نقل و انتقال نیروهای رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین شاغل در واحدهای آموزشی متقاضی انتقال دائم و موقت برون و درون استانی شهر تهران در سال تحصیلی 1401 - 1400 اعلام شد.

آزار و اذیت سه گورخر آفریقایی و مرگ یکی از آن‌ها تنها یکی از موارد تلفاتی است که طی سال‌های گذشته در باغ وحش‌های کشور با آن روبه‌رو شده‌ایم اما کسی می‌داند واقعا چه بر این حیوانات در باغ وحش‌ها می‌گذرد؟ سازمان حفاظت محیط زیست نظارت دارد؟ اصلا مراکز نگهداری حیات وحش کشور صلاحیت نگهداری از حیوانات را دارند؟

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در آستانه قرار گرفتن در روز عید سعید فطر یک هزار و 800 نفر در قالب 645 پایگاه ثابت و سیار زکات فطریه مردم استان را جمع آوری می کنند.

یکی از اساتید ارتباطات و جامعه شناسی، افزایش خودکشی، اعتیاد و افسردگی در جامعه را از نتایج انتشار بیش از حد اخبار منفی در جامعه می داند و یکی از رازهای موفقیت رسانه‌ها در مقابله با این پیامدها را اجتماعی سازی خبر عنوان می‌کند؛ یعنی رسانه، خبر را از منظر مخاطبان هم منعکس کرده و دغدغه‌های مخاطب را هم در نظر بگیرد.

وزیر بهداشت آلمان اخیرا گفته است که می‌توان فاصله دو نوبت تزریق واکسن آسترازنکا را از 3 ماه به یک ماه کاهش داد اما سوال این است که آیا کوتاه کردن این فاصله، خطری هم در بر دارد؟

مراسم توزیع 1100بسته خوراکی و غذای گرم در استان مقدس امامزاده صالح بن موسی الکاظم (ع) عصر امروز برگزار شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از جانباختن یک خانم و مصدوم شدن یک کودک در پی ریزش ساختمان مسکونی خبر خبر داد.

وزیر بهداشت به مناسبت عید سعید فطر پیام تبریکی به وزرای بهداشت کشور های اسلامی صادر کرد.

پلیس راهور ناجا با تأکید بر اجرای مصوبات ستاد ملی و قرارگاه مقابله با کرونا، از مردم خواست از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاش سیستان و بلوچستان گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و گرفتار شدن در دام مواد مخدر؛ حلقه انسانی نه به اعتیاد در این شهرستان تشکیل شد.