چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون به 20 هزار و 620 نفر در این استان واکسن تزریق‌شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سیستم عصبی را هدف مطلوبی برای تهاجم ویروس کووید 19 برشمرد و به تاثیر عوارض نورولوژیک این بیماری در مرگ و میر و کاهش کیفیت زندگی بیماران اشاره کرد.

یک متخصص جراح عمومی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرد در قید حیات تنها می‌تواند کلیه خود را به فرد نیازمند عضو اهدا کند، گفت: همچنین این فرد باید توانایی زندگی با یک کلیه را داشته باشد، شخصی که به مدت طولانی دچار فشار خون باشد، قطعا کلیه سالمی برای اهدا ندارد و اگر فردی نیز دچار مشکل تنفسی باشد نمی‌تواند کلیه خود را اهدا کند.

سخنگوی وزارت بهداشت صبح امروز ضمن بازدید از خبرگزاری ایسنا، در توضیح آخرین وضعیت کووید -19 در کشور گفت: هنوز موج چهارم این بیماری را به صورت کامل پشت سر نگذاشتیم، اما در بیشتر استان‌ها قله موج را رد کرده‌ایم.

چندیست خبر احتمال مرگ جوجه فلامینگوهای دریاچه بختگان، نقل محافل محیط زیستی شده است. مسلما این موضوع مسئله‌ای نیست که بتوان به راحتی از کنارش عبور کرد، موضوعی که فارغ از بحث‌های زیستی و دغدغه‌های حفاظت از منابع طبیعی، به ما یادآوری می‌کند بشر هنوز با محیط اطرافش در صلح نیست و جنگ با همنوعانش جای تعجب ندارد. تاریخ بشریت تکرار مداوم همین سمفونی دیوانگان بوده است.

زمان بندی پرداخت حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در اردیبهشت 1400 اعلام شد.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش تاریخ امتحان درس " ادیان الهی (3)" برای تمام دانش آموزان پایه دوازدهم اقلیت‌های دینی را تغییر داد.

کارشناس ارشد بیماریهای عفونی در آمریکا گفت: آمار دقیق قربانیان کروناویروس در این کشور حدود 900 هزار نفر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان از رایگان شدن درمان بیمه شدگان در بیمارستان های دولتی شهرهای فاقد مراکز ملکی تامین اجتماعی خبر داد.

در حادثه تیراندازی در محل برگزاری جشن تولدی در ایالت کلرادوی آمریکا، هفت تن کشته شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از اجرای اولین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت «کالاهای گمرکی، دخانی و ترانزیتی» و «نظارت و واپایش انبارها و محل های دپو کالا» در سال 1400 خبر داد.

تجمع‌های هواداری قبل از دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس از مسیر هتل تا ورودی ورزشگاه نقش جهان، بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن هم در اوج شیوع ویروس کرونا که روزانه حدود 14 هزار مبتلای جدید شناسایی و نزذیک به 400 نفر جان خود را از دست می‌دهند، بسیار قابل‌تامل و تاسف آور بود!

در حادثه چاقوکشی در سوپرمارکتی در نیوزیلند پنج نفر مصدوم شدند.

نتایج مطالعه بیش از 173 هزار زن در دانمارک نشان می‌دهد، زنان با شاخص توده بدنی بالاتر (BMI) در دوران کودکی کمتر از همتایان خود با شاخص توده بدنی پایین‌تر، چه قبل و چه بعد از یائسگی در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان قرار دارند.

نتایج مطالعه جدیدی با شرکت 166 هزار فرد بزرگسال انگلیسی نشان می‌دهد، گیاه‌خواران دارای نشانگرهای سالم‌تری نسبت به گوشت‌خواران هستند و این مورد درباره بزرگسالان در هر سن و وزنی صدق می‌کند.