چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اولین کتابخانه تخصصی کودک در راستای انجام طرح شهر دوستدار کودک و با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان، در شمال تهران راه اندازی می شود.

روز گذشته - یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه 1400- داروسازان تهرانی در مقابل وزارت بهداشت و بقیه داروسازان سراسر کشور در مقابل سازمان غذا و دارو مراکز استان‌ها دور هم جمع شدند تا بار دیگر یادآوری کنند که داروخانه یک نهاد اقتصادی نیست بلکه از چرخه های اساسی درمان و اصلی‌ترین دغدغه دکتر داروساز در داروخانه سلامت مردم و کمک به بهبود بیمار است.

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از بازگشایی تمامی مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: باتوجه به کاهش چشمگیر نزولات جوی در سال آبی جاری نسبت به میانگین دوره های مشابه گذشته پیشنهاد تامین اعتبار برای جبران خسارات خشکسالی عشایر و مدیریت تنش آبی سراسر کشور به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد.

رئیس پلیس راه استان کردستان از ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی به استان کردستان در تعطیلات آخر هفته و عید فطر خبر داد و گفت: این محدودیت از ساعت 14 روز 21 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا 25 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در 8 استان و امتناع از کوهنوردی توصیه کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به ارائه تسهیلات پایدار روستایی از سوی دولت به روستاییان، گفت: از جمله اقدامات دولت دوازدهم توجه خاص به توسعه روستایی بود. تغییراتی که در شاخص‌های روستایی طی چند سال اخیر شاهد آن هستیم نشان دهنده این حرکت است که زنان روستایی توانستند 40 درصد از تسهیلات پایه‌دار روستایی را کسب کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت با ثبت 351 فوتی جدید کووید19 طی شبانه روز گذشته در کشور، مجموع شمار قربانیان این بیماری در ایران از 75هزار تن گذشت.

20 اردیبهشت بنام روز جهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده و نهادهای حفاظتی جهان به این نتیجه رسیده اند که جهان برای حفاظت از پرندگان مهاجر نیازمند اطلاع‌رسانی عمومی است.

بزرگداشت هفته هلال احمر با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری، دوشنبه 20 اردیبهشت در محل سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برگزار شد.

اثر خبرنگار ایسنا در دومین دوره مسابقه خ مثل خبرنگار برگزیده شد.

وزیر آموزش و پرورش در پیامی به سرپرست وزارت معارف افغانستان به نمایندگی از جامعه فرهنگیان و دانش آموزان ایران اسلامی عمل شنیع و ضدانسانی حمله تروریستی به یک مدرسه دخترانه در کابل را محکوم کرد و گفت: غایت غمگدازی و نهایت تسلیت و تعزیت خویش را به دولت و ملت دوست و برادر افغانستان ابراز می نمایم.

در بزرگ‌ترین کلاهک یخی اروپا در یخچال طبیعی "واتنایوکول" کشور ایسلند، رد ذرات ریزپلاستیک پیدا شده است.

در پی مصوبه هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مبنی بر نبود نیاز به بررسی و استعلام از سازمان حفاظت محیط زیست برای استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی، مدیرکل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به مذاکرات صورت گرفته برای اصلاح این مصوبه گفت: مقررات‌زدایی بی‌ضابطه به توسعه ناپایدار ختم می‌شود.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان روز دوشنبه 20 اردیبهشت در خبرگزاری دانشجویان ایران حضور پیدا کرد. او ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران برنامه‌های این وزارت‌خانه را برای کنترل بیماری کووید 19 و واکسیناسیون تشریح کرد.

مرکز واکسیناسیون کووید 19 خودرویی، روز دوشنبه 20 اردیبهشت برای تزریق واکسن مطابق برنامه زمان بندی سنی در شهرک دانش و سلامت مشهد آغاز به کار کرد.