چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران در برخی نقاط کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: از فردا تا پنجشنبه (21 تا 23 اردیبهشت) وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: بنابر پیش بینی ها، مقرر شده آن دسته از دانش آموزان کرونایی، افراد مشکوک به کرونا و کسانی که بیماری زمینه ای داشته و ریسک ابتلا به بیماری دارند، در فضای جداگانه و انفرادی در امتحان نهایی شرکت کنند. همچنین طبق خوداظهاری هر فردی که اعلام کند هنگام برگزاری امتحانات علائمی از کرونا دارد، جداگانه امتحان می‌دهد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (20 اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول است و وزش باد موثر طی روز باعث تداوم این شرایط خواهد شد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که مصوبه محدودیت سفر در تعطیلات عیدفطر منع تردد بین دو شهر از یک استان را نیز شامل می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه خیریه کهریزک از آمادگی این موسسه برای دریافت فطریه و کفاره روزه داران خبر داد.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه این سازمان برای واکسیناسیون اتباع خارجی، از ورود محموله جدید واکسن کرونا به کشور نهایتا تا اوایل هفته آینده خبر داد.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 158 میلیون و 973 هزار و 754 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 306 هزار و 824 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رد مطالب درج شده در برخی گروه‌های فضای مجازی، مبنی بر واکسیناسیون افراد کمتر از 80 سال، تاکید کرد که مرجع رسمی اعلام اخبار در این خصوص وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و رسانه‌های شناسنامه‌دار و رسمی است.

مشاورعالی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به طرح ملی "توانمند سازی اقتصادی زنان کارآفرین" برای دسترسی به فضای مجازی قانونی فروش محصولات، گفت: این طرح از شهریور 99 در معاونت امور زنان و خانواده و در شرایط همه‌گیری کووید 19 برای 100 گروه و جمعیتی بیش از هزار زن کارآفرین، با هدف رفع موانع بازاریابی فروش محصولات در حال اجراست.

مدیر کل انتقال خون استان تهران ضمن تقدیر از اهدا کنندگانی که طی شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان اهدای خون را در برنامه خود قرار دادند، گفت: نیاز به خون در استان تهران هنوز رفع نشده و بیماران نیازمند به خون چشم به راه اهدا کنندگان عزیز هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه اگر دانش آموزی در پایه نهم کرونا دارد اشکالی ندارد و می‌تواند در امتحان شرکت نکند گفت: یک آزمون جبرانی در اواخر تیر و اوایل مرداد داریم که این فرد می تواند در همان آزمون شرکت کنند، اگر نتوانست می تواند در آزمون شهریور شرکت کند. این در حالیست که اگر گواهی داشته باشد که در خرداد کرونا داشته است، نمره اش در بخش امتحانات...

معاون اجتماعی مؤسسه کادراس با بیان اینکه مصرف مواد مخدر عوارض مختلفی دارد که از آنها به «اختلالات مصرف مواد» یاد می شود و این اختلالات میان مصرف کنندگان مرد و زن وضعیت متفاوتی به وجود می آورد می‌گوید: برخی از زنانی که مصرف‌کننده مواد پرخطر هستند با آسیب و خشونت بیشتری روبرو هستند؛ این گروه شامل زنان باردار، اقلیت‌های قومی، زنان درگیر در تجارت جنسی، زنان زندانی و زنان درگیر در قاچاق...

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: بی شک همه ما یقین داریم که مرزها باید تقویت شوند از این رو مسئولان باید به مرزهای ایران اسلامی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بر اثر آلودگی آب ناشی از پساب مجتمع پتروشیمی ایلام، بیش از چندین هزار قطعه انواع ماهیان و سایر آبزیان در رودخانه چوار تلف شده‌اند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح دوشنبه (20 اردیبهشت) به بیش از 158 میلیون و 969 هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و 306 هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از 33 میلیون و 369 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید...

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: در گرامی داشت هفته هلال احمر افزون بر 300 بسته عروسک و اسباب بازی بین کودکان روستایی مناطق محروم و کمتر برخوردار خاش و تفتان توزیع شد.