چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: دلیل اولیه و اصلی مهاجرت پرندگان تغییرات آب و هوایی فصلی و تغییر در میزان منابع غذایی است و سالانه بیش از نیمی از 10 هزار گونه پرنده دنیا که شامل 50 میلیارد پرنده می شود مهاجرت می کنند.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با تاکید بر اعمال ممنوعیت تردد بین استانی در تعطیلات عید فطر گفت: در این ممنوعیت تهران و البرز یکپارچه دیده شده اند.

رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه در حال حاضر تهران دارای 225 پایگاه اورژانس است گفت: با توجه به تراکم و مسیر ها، تهران به 420 پایگاه نیاز دارد.

مدیر پروژه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا با بیان اینکه در این فاز تا کنون 8000 نفر واکسن را دریافت کرده اند، گفت: پس از تزریق دز آخر واکسن، آنالیز مطالعه انجام می‌شود و نتایج به سازمان غذا و دارو و کمیته ملی اخلاق ارائه خواهد شد و با تایید این دو مرجع ذی‌صلاح، نهایتا اجازه واکسیناسیون عمومی صادر خواهد شد.

مواجهه با مرگ بیماران، دوری از خانواده و عزیزان، فشار کاری بالا و اضطراب ابتلا به بیماری و مرگ، جزء بزرگ زندگی روزمره‌ی کادر درمان است. درگیری طولانی‌مدت با این عوامل می‌تواند وضعیت روحی و روانی آن‌ها را دچار آسیب‌های جدی کند. این شرایط برای دستیاران پزشکی که باید کشیک‌های طولانی را با دستمزدهای ناچیز طی کنند، وضعیت را بغرنج‌تر می‌کند. روانشناسان در گفت‌وگو با ایسنا راهکارهایی را برای...

وزارت آموزش و پرورش هرسال تمام دانش آموزان را هنگام ثبت نام در مدارس تحت پوشش بیمه حوادث می برد؛ بیمه ای که گفته می شود در طول 12 ماه سال معتبر است و تعهدات آن به حضوری یا غیرحضوری بودن آموزش ها بستگی ندارد. اما آیا به عنوان دانش آموز و اولیاء از جزئیات و تعهدات این بیمه خبر دارید؟.

پدیده خودکشی سریالی دانشجویان رزیدنت و دستیاری در هفته‌های اخیر به یکی از مباحث تامل برانگیز فضای رسانه‌ای کشور تبدیل شده است. دانشجویانی که برای رسیدن به دوره تخصص فرسنگ‌ها مسیر سخت و دشوار را طی می‌کنند و درست در زمانی که چیزی نمانده نتیجه سال‌ها تلاش و زحمت شبانه‌روزی خود را بگیرند به مرحله‌ای می‌رسند که عطای پزشک شدن را به لقای آن می‌بخشند و کوله‌بار خود را با مرگ خود خواسته می‌بندند...

کرونای آفریقای جنوبی در هرمزگان، هندی در قم و هندی - کالیفرنیایی در آذربایجان غربی، اعلام حضور کرده‌اند؛ فرزندخوانده‌های کرونای ووهان که سرکشی کرده و گفته می شود مقابل واکسن هم مقاومند. حالا هم تعطیلات عید فطر نزدیک است و در میان جهش های جدید ویروس، تنها راه امان، رعایت پروتکل‌هاست و البته ایجاد ممنوعیت و جریمه برای متخلفان...

اوائل ماه مه امسال (2021)، میلیاردها "زنجره" که از سال 2004 زیر زمین بودند سر از خاک بیرون آورده و بخش‌های بزرگی از شرق ایالات متحده را پوشانده و با صدای بلند آواز سر دادند؛ طوری که اگر شما هم در یکی از مناطقی به سر می‌بردید که سر و کله این حشرات پیدا می شد، نادیده گرفتن آنها برایتان غیرممکن بود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از ورود محموله جدید واکسن در پایان هفته خبر داد و گفت: با رسیدن محموله جدید واکسن، ما از روز جمعه یا شنبه واکسیناسیون سالمندان 75 سال به بالا را اعلام می‌کنیم.

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی و ناجا خواستار پیگیری اجرای بند 2 مصوبات شصت و هشتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص ممنوعیت سفر بین استانی در تعطیلات عید سعید فطر شد.

ساعت 6 صبح روز شنبه 18 اردیبهشت، در پی تماس تلفنی گزارش مردمی با موضوع آتش سوزی در مراتع عمومی روستای جمغاری، نیروهای حفاظتی پاسگاه ویژه منابع طبیعی دشتستان از جاده روستای لرده و پرسنل حفاظتی بخش ارم از سمت تنگ ارم به منطقه اعزام شدند.

وزیر آموزش و پرورش در توییتی زادروز جبار باغچه‌بان، مردی که دنیای سکوت کودکان ناشنوا را شکست، گرامی داشت.

معاون اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از جمعآوری چهار میلیون و 300 هزار پرونده اسنادی طی 51 سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: از این میزان تنها 45 هزار سند مربوط به میراث مکتوب تاریخی و نفیس است.

طی مراسمی با حضور فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونای کلانشهر تهران و شهردار منطقه 13، نخستین مرکز واکسیناسیون کووید 19 در خودرو در بوستان سرخه حصار تهران افتتاح و آغاز به کار کرد.

مرکز واکسیناسیون کووید 19 در خودرو روز یکشنبه 19 اردیبهشت برای تزریق واکسن مطابق برنامه زمانبندی سنی در بوستان جنگلی سرخه حصار تهران آغاز بکار کرد.