چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه اعضای شورای شهر نه به دلیل اتهامات مالی و اخلاقی بلکه به دلیل اقداماتی چون پیگیری واگذاری املاک شهرداری در جهت صیانت از حقوق مردم توسط هیات نظارت رد صلاحیت شدند، گفت: امیدوارم هیات نظارت با توجه به کارنامه افراد و نسبت آنها با آرمان‌های انقلاب و حقوق مردم در قضاوت خود تجدید نظر کند.

باند قاچاق اقلام دارویی که از طریق فرودگاه مشهد اقدام به قاچاق دارو به کشور افغانستان می‌کردند شناسایی و سه متهم در خصوص این پرونده دستگیر شدند. از متهمان این پرونده در مجموع 8 تن دارو به ارزش 14 میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

همزمان با تشدید موج دوم شیوع کروناویروس در هند، پزشکان مواردی از ابتلا به یک نوع عفونت نادر موسوم به "قارچ سیاه" را در میان بهبودیافتگان و بیماران رو به بهبود کووید -19 گزارش کرده اند.

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد، تغییر تومورهای پستان به پروتئین HER2 با درجه پایین (HER2 پرتئینی غشایی بوده و یکی از فاکتورهای تعیین کننده پیش آگهی سرطان پستان است) در مراحل عود بیماری ممکن است گزینه‌های درمانی بیشتری را فراهم کند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه ممنوعیت تردد و سفر در عید فطر استانی است، گفت: بر این اساس هم جریمه و هم ممانعت از انجام سفر اعمال خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، گفت: خبر و تصاویر وحشتناک فاجعه ضد انسانی و تروریستی کابل، آرام از جان‌ها گرفت.

با آغاز سیر نزولی کرونا در کشور و به منظور تثبیت این وضعیت، سفر در تعطیلات عید فطر ممنوع اعلام شد. اما این ممنوعیت شامل سفر با وسایل حمل و نقل عمومی نمی‌شود و اقامت در هتل نیز محدودیتی ندارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر لزوم توجه به شرایط سال تحصیلی 1400 تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه هنوز وضعیت ویروس منحوس کرونا، مشخص نیست، سال تحصیلی 1400 هنوز وضعیت مشخصی ندارد اما قطعا ما باید برای این بخش خود را آماده کنیم. البته قبلا ضرورت‌ها مطرح شده است تا ببینیم برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان چه برنامه‌ای داریم بنابراین باید هر چه سریعتر عمل کنیم تا اگر نیازمند...

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از ارزیابی میزان اثربخشی محتوی و نحوه آموزش های مجازی و تولید محتواهای الکترونیکی انجام شده در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

میزان آلایندگی هوا در کرمان در حد خطرناک و شاخص آلودگی و ریزگردها در ایستگاه هوانیروز این شهر 408 گزارش شده است. بر اساس تصمیم کارگروه استانی شرایط اضطرار امروز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان کرمان به دلیل آلودگی هوا و ریزگردها تعطیل شده است.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان نحوه اجرای مدیریت بر محدودیت های کرونایی در تعطیلات عید سعید فطر توسط پلیس گفت: خودروهایی که در شهرهای قرمز تردد کنند یک میلیون تومان و خودروهایی که در شهرهای نارنجی و زرد تردد کنند مبلغ 500 هزار تومان جریمه می شوند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا از کلاهبرداری مجرمان سایبری از طریق طراحی جعلی سایت «صبا تأمین» خبر داد.

یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم توجه به فضای سبز در بازسازی میدان امام خمینی تاکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به این که تمام کودکان حق‌دارند از امکانات آموزشی مناسب بهره‌مند شوند گفت: «نهضت نصیب آموزشی یکسان» گامی در جهت ایجاد عدالت آموزشی است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اقدامات جمعیت هلال احمر در مدیریت، پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، را تشریح کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خطاب به حناچی، شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید به گزارش های دلسوزانه مراجع نظارتی کشوری توجه کنید، گفت: کاش به همان اندازه خسارات آبان 98 به شهرداری، نسبت به خسارات قرارداد باملند نگرانی داشتید.