چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سن بازنشستگی همیشه از مسائل مهم سازمان های بیمه گر است زیرا پایداری این سازمان ها منوط به حفظ تعادل منابع و مصارف خود هستند. با کوچکترین تغییرات آینده آنها دچار چالش می شود.

کمبود آب یکی از چهار چالش اصلی برای عدم دسترسی منظم 2.1 میلیارد نفر (تقریبا یک سوم جمعیت جهانی) به آب آشامیدنی است. سه چالش دیگر آلودگی، کیفیت و مقرون به صرفه‌بودن است. مهمترین عوامل موثر بر کمبود آب، کشاورزی، تولید انرژی و غذا، اکوسیستم‌های سالم و تقاضای جهانی برای آب شیرین است که منابع تامین‌کننده آنها بسیار مهم هستند. کمبود آب در بسیاری از مناطق به ویژه در آسیا حاد است، زیرا رشد...

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست نوشت: متاسفانه پرندگان در مسیر مهاجرت خود با تهدیدات بسیاری از جمله تخریب و از دست رفتن زیستگاه، شکار غیر فانونی، مسمومیت، برخورد با سازه‌های انسان‌ساز مانند ساختمان‌های شیشه‌ای و کابل‌های انتقال برق روبرو می شوند. تغییر اقلیم هم تهدید اساسی دیگری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران آخرین وضعیت کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس موسسه رازی را تشریح کرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری از شهرداری تهران خواست تا به تملک باغ یعقوبی منطقه 18 و کمک به منطقه برای پیشبرد پروژه بروجردی مبادرت کند.

مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه طبق گزارشات واصله، وزارت بهداشت سهمیه واکسن مرحله دوم که شامل مراکز معلولان است را به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص داده است، گفت: کماکان رشد یک درصدی را در واکسیناسیون شاهد هستیم و پیش‌بینی‌مان این است که باتوجه به واکسنی که در اختیار دانشگاه‌ها برای مراکز معلولان اختصاص یافته، در روزهای آتی شاهد افزایش میزان واکسیناسیون مراکز...

یک محقق ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: سویه جهش یافته کروناویروس در هند مسری تر است و ممکن است مصونیت ایجاد شده از طریق واکسیناسیون را از بین برده و به شیوع انفجار گونه بیماری در این کشور کمک کند.

موارد جدید ابتلای روزانه به کروناویروس در هند با وجود اعمال محدودیت ها بیش از 400 هزار نفر اعلام شد.

در حالی که بیش از یکسال از آغاز به کار مجدد طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در تهران می‌گذرد و تاکنون بیش از 800 کودک در این طرح جمع‌آوری شده‌اند؛ رئیس ستاد حمایت از کودکان کار و خیابان استان تهران از ورود این ستاد برای ساماندهی کودکانی که در «مترو» ها یا به صورت «زیرزمینی» در کارگاه‌ها کار می‌کنند، خبر می‌دهد.

طی روزهای اخیر انتشار خبر جوجه‌آوری فلامینگوها در بستر خشک تالاب بختگان در استان فارس و تهدید شدن حیات هزاران جوجه بر اثر بی‌آبی باعث نگرانی و واکنش‌های متعددی از سوی فعالان و دوستداران محیط زیست و برخی مسئولان شده است. در این میان یکی از راهکارهای اصلی مطرح شده برای نجات جوجه فلامینگوها تخصیص حق‌آبه تالاب بختگان توسط وزارت نیرو است اما آیا این راهکار عملی خواهد بود و امیدی برای نجات...

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز با اشاره به نارنجی شدن رنگ وضعیت شیراز، اعلام کرد که متروی این کلانشهر بعد از حدود یکماه تعطیلی، از روز 20 اردیبهشت مجددا فعال خواهد شد.

مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران از ممنوعیت سفر بین شهری در تعطیلات عید فطر درهمه رنگ بندی‌های کرونایی خبر داد.

شمار جانباختگان انفجار بمبی در نزدیکی مدرسه دخترانه در منطقه «دشت برچی» واقع در غرب کابل به 58 نفر افزایش پیدا کرد. در این حادثه که بعدازظهر شنبه (18 اردیبهشت) رخ داد، دست‌کم 150 نفر نیز زخمی شدند. اکثر قربانیان انفجار روز شنبه در غرب کابل دانش‌آموزان 11 تا 15 ساله بودند. «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، طالبان را مسئول این حمله دانسته؛ با این حال، سخنگوی طالبان ضمن رد این موضوع، انگشت...

یک عضو شورای شهر تهران ضمن ابراز همدردی با مردم افغانستان درپی انفجار یک مدرسه دخترانه بر لزوم تداوم روند مبارزه با سفیدبالک‌ها در کشور تاکید کرد.

از هرج و مرج کشور در اوایل قرن 1300 تا تحریم‌ها و حواشی سیاسی پایان قرن، چالش‌هایی است که جمعیت هلال احمر کشورمان در عمر یک قرنی‌اش با آن دست و پنجه نرم کرده است.

پلیس نیویورک اعلام کرد: در یک حادثه تیراندازی در میدان تایمز این شهر، یک زن و یک کودک خردسال مجروح شدند.