چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس آموزش و پرورش بر ضرورت تلفیق روش های ارزشیابی و تدوین نظام ارزشیابی و امتحانات مختص آموزش غیرحضوری تاکید کرد و گفت: خلاء چنین نظام ارزشیابی وجود دارد. ضمن آنکه مدارس هم می توانند چارچوبهایی داشته باشند تا نقش ارزیابی های مستمر را بیشتر کنند و بر اعتبار ارزیابی آموزش غیرحضوری بیفزایند.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزرات بهداشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در زمینه حمایت از بیماران خاص، درباره واکسیناسیون این بیماران علیه کرونا گفت: در فاز اول امکان واکسیناسیون حدود 20 هزار نفر از بیماران خاص و نادر را داشتیم و در فاز دوم برنامه‌ای که در حال اجراست برای 50 هزار نفر دیگر است که باید مورد واکسیناسیون قرار گیرند.

موج جدید کروناویروس علاوه بر هند، اخیرا تعداد فزاینده ای از دیگر کشورهای آسیایی را نیز درگیر کرده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن ارائه توضیحانی پیرامون روند بیماری و واکسیناسیون کرونا در کشور، کمبود دارو، جهش‌های ویروس و... گفت: آرزوی ما این است که همه چیز حضوری شود زیرا مباحث آموزشی آسیب جدی دیدند. بحث این را داریم که انشالله از اول مهر مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شود و برنامه ریزی کردیم از مرداد ماه معلمین و اساتید دانشگاهی هم واکسینه شوند که بتوانند کلاس برگزار کنند.

وزیر بهداشت طی نامه‌ای برای واکسیناسیون دانشجویان و دستیاران پزشکی دستور داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: جهت کنترل آتش‌سوزی که از صبح امروز در ارتفاعات شهرستان دشتستان به وقوع پیوسته از کلیه ظرفیت‌های سازمانی و مردمی استفاده می‌کنیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به معاون اول رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش خواستار بازنگری در تصمیم برگزاری حضوری امتحانات شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: رشد 135 درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از بهمن 98 تاکنون، افزایش 30 درصدی قدرت خرید بازنشستگان به واسطه اجرای طرح های رفاهی، افزایش 100درصدی پوشش های بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و خدماتی که برای فرزندان بازنشستگان انجام شده یا درحال انجام است همه به واسطه اتفاقات مهم و تلاش هایی است که در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی انجام شده است.

در حکمی از سوی عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - آرزو اشرفی زاده به عنوان مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از معرفی عاملان درگیری بخش جوکندان شهرستان تالش به مرجع قضایی خبر داد و گفت: یکی از متهمان این پرونده در بیمارستان بستری است.

مدیر پروژه حفاظت مشارکتی از میش‌مرغ در دشت سوتاو بوکان از آغاز برنامه مدیریت سگ‌های ولگرد در زیستگاه گونه در معرض انقراض میش‌مرغ خبر داد.

کارگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی می‌توانند با درخواست تقسیط از مزایای قانون بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند.

به گفته مقام‌های محلی، مردی به اتهام دزدیدن 100 شیشه واکسن کرونای "جانسون اند جانسون" در ایالت واشنگتن آمریکا دستگیر شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند کاهش آمار مراجعه بیماران مبتلا به کرونا، به مراکز بیمارستانی در فارس، برلزوم تداوم رعایت سه اصل بهداشتی موثر بر پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید و اضافه کرد که شرایط شیوع این بیماری در فارس شکننده است.

سازمان غذا و دارو در واکنش به انتشار فیلمی که مدعی وجود جسم خارجی در کپسول فرآورده Esoral است، اعلام کرد: این دارو هیچ مجوزی از این سازمان نداشته و مردم حتما باید در زمان تهیه دارو، اصالت آن را از طریق سامانه TTAC استعلام کنند.

استاندار فارس اعلام کرد که تاکنون توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز 120 هزار دز واکسن کرونا به اعضای گروه‌های هدف تزریق شده است.