چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

پس از آغاز واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا، صبح شنبه هجدهم اردیبهشت ماه واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال در بخش روستایی خلجستان قم آغاز شد و افراد سالخورده از روستاهای این بخش در مرکز خدمات جامع سلامت دستجرد برای تزریق واکسن سینوفارم چینی حاضر شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات سلامت عمومی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به آغاز نسخه نویسی، نسخه پیچی و ارجاع الکترونیک در سطح مراکز روستایی گفت: از اول خرداد ماه بیمه شدگان روستایی نیازی به دفترچه نخواهند داشت.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: 82 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند.

با گذشت بیش از یک سال از آغاز همه گیری کووید -19 در جهان و شروع واکسیناسیون در برخی از کشورها همچنان روزانه تعداد قابل توجهی انسان بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند و اعضای خانواده و دوستان در غم از دست دادن آنان سوگوار می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشنهاد داد که با هدف ممانعت از شدت گرفتن شیوع کروناویروس و قطع زنجیره انتقال، در روزهای پایانی هفته که با ایام عید سعید فطر همزمان است، ورود به شیراز، ممنوع شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در نامه ای خطاب به معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر لزوم رعایت بهداشت دست هنگام تزریق واکسن در مراکزی که خدمات واکسیناسیون انجام می شود، تاکید کرد.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره زمان واکسیناسیون گروه های سنی سالمندان علیه کرونا، توضیحاتی را ارایه داد.

سرپرست دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ نسبت به آثار منفی برخی محدودیت ها از جمله تحریم بر دسترسی ایران به واکسن کرونا ابراز نگرانی کرد.

معاون نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اعلام کرد که از روز شنبه فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو در تهران بلامانع و فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار همچنان ممنوع است.

کشور نپال در همسایگی هندوستان، در روزهای گذشته با افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا روبرو شده است. تعداد بیماران مبتلا به «کووید -19» از سه هفته پیش تاکنون سیر صعودی داشته است. موارد ابتلا به کرونا در این کشور در حالی افزایش یافته است که نظام بهداشت و درمان هند، همسایه نپال، شرایطی بحرانی را پشت سر می‌گذارد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سه سارق حرفه ای مغازه و کشف 7 تخته فرش ابریشمی به ارزش 15 میلیارد ریال در ناصر خسرو خبر داد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ارائه راهکارهای عملیاتی برای کاهش جانباختگان جاده‌ای و تصادفات در تقدم هر برنامه ریزی و تصمیم گیری باشد، گفت: مسئول سازی و تعیین سهم هر دستگاه در زمینه ارتقای ایمنی ترافیک می تواند یکی از کارکردهای همراه سازی رسانه ها در پیشبرد ماموریت های راهور باشد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته 13هزار و 576 بیمار جدید کووید 19 در کشور شناسایی شده و 283 تن نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

واکسیناسیون عمومی ویروس کووید 19 با اولویت واکسینه کردن افراد بالای 80سال از هفته گذشته در مراکز منتخب جامع سلامت استان کرمان آغاز شده است. همچنین به گفته مسئولان بهداشتی از هفته آینده رده های دیگر سنی واکسینه خواهند شد و افراد جامانده در این رده سنی نیز امکان حضور در روزهای آینده را خواهند داشت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف 277 دستگاه استخراج ارز دیجیتال که به صورت غیرمجاز تهیه و در ساختمانی مسکونی نگهداری می شد، خبر داد.