چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مادران نسبت به بقیه افراد بیشتر تحت تاثیر بیماری همه‌گیر کووید - 19 قرار گرفته‌اند و با توجه به وظیفه مراقبتی آنان، تقریبا دو برابر بیش از مردان در سراسر جهان شغل خود را از دست داده‌اند و باید از مادران برای تقویت اقتصاد و جوامع حمایت بیشتری شود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا از فراهم شدن امکان ثبت سرقت خودرو و استعلام خودروهای مکشوفه در نرم افزار موبایلی «پلیس من» خبر داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و رعد و برق در 13 استان کشور طی امروز (19 اردیبهشت) خبر داد.

رییس شورای شهر تهران گفت: نخبگانی که به مشارکت فعال معتقدند باید بتوانند در این گفتگوها جامعه را در جهت شرکت فعال در انتخابات قانع کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: با انجام آزمایش DNA مشخص شد که بقایای اسکلتی جسد کشف شده در جنگل کردکوی متعلق به معین شریفی است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران و پایش میدانی پرنده نگرها از شناسایی و ثبت بیش از 210 گونه پرنده در شهر تهران خبر داد.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 158 میلیون و 328 هزار و 649 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 296 هزار و 841 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست کمیته ملی مبارزه با کرونا مبنی بر مشارکت حداکثری ارگان‌ها و نهادهای کشور در طرح سراسری واکسیناسیون کرونا، شرکت بهره‌برداری متروی تهران در این خصوص اعلام آمادگی می‌کند.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (19 اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول است اما برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی مناطق طی روز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت به وظیفه خود در ارایه سامانه نسخه نویسی الکترونیکی به بیمه های تکمیلی عمل کرده است.

وزارت کشور در قالب فیلم‌هایی کوتاه با هدف آشنایی با قانون شوراها به تشریح این قانون پرداخته است.

محققان برای اولین‌بار ژنوم افراد با طول عمر زیاد را با جزئیات رمزگشایی کردند و علت زندگی طولانی آنان و چگونگی جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با سن را مورد بررسی قرار دادند.

رییس انجمن داروسازان ایران با انتقاد از آنچه که "تغییر ناگهانی آیین نامه های مرتبط با فعالیت داروخانه ها" خواند، از سازمان غذ او دارو خواست که در فرآیند بازنگری ضوابط و آیین نامه مربوط به داروخانه ها، نظرات داروسازان را اخذ کند.

چند سالی هست که رسیدگی به وضعیت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در قالب تدوین طرحی جامع مورد توجه مسئولان و دستگاه‌های ذی ربط قرار گرفته، طرحی که با گذشت حدودا چهار سال هنوز در پیچ و خم‌های تصویب گیر کرده و همین امر نگرانی از وضعیت نابسامان زنان سرپرست خانوار را بیشتر کرده است.

کرونا در بسیاری از استان ها نزولی شده، اما هنوز در برخی استان ها میزان بستری و فوت بالاتر از متوسط کشوری است. در عین حال به گفته وزارت بهداشتی ها چهار استان خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیازمند مراقبت بیشتر بوده و همچنان باید پروتکل های بهداشتی را جدی گرفت...