چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

کوهستان گیسکان بخش ارم واقع در ارتفاعات شرقی شهرستان دشتستان از توابع استان بوشهر از بامداد روز شنبه 18 اردیبهشت ماه در آتش می سوزد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد یک پنجم آمریکایی های مبتلا به عارضه پرفشاری خون از داروهایی نظیر برخی از مسکن ها استفاده می کنند که از جمله عوارض جانبی آنها، بالا بردن فشار خون است.

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در استان کشور هشت استان کشور و افزایش ارتفاع موج تا 2.5 متر در دریای خزر هشدار داد.

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، ضمن اعلام جدیدترین گزارش از رده بندی استان ها در اجرای پروتکل های بهداشتی، از پلمب 3732 واحد به خاطر عدم رعایت پروتکل ها در نتیجه بازرسی تیم های نظارتی بهداشت خبر داد.

رییس بنیاد بیماریهای خاص درباره وضعیت واکسیناسیون این بیماران علیه کرونا، وضعیت تامین داروها و همچنین نگرانی از ایجاد مشکل در غربالگری تالاسمی به دنبال طرح جوانی جمعیت مجلس، توضیحاتی را ارایه داد.

به گفته مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران پروژه گود میلاد با ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی کمیسیون ماده پنج ابلاغ شده به بانک شهر واگذار می‌شود.

با نزدیک شدن به ایام برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان و پس از انتشار شیوه نامه ارزشیابی پایانی دانش آموزان که در آن به برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم اشاره شده است، اعتراضاتی از سوی بخشی از خانواده ها و دانش آموزان رقم خورد و حتی تجمعات کوچکی از سوی دانش آموزان در برخی شهرها شکل گرفت که خود در شرایط کرونایی و هشدارها برای دوری از تجمعات و دورهمی ها، جای تامل داشت.

رییس جمعیت هلال احمر کشورمان از ورود 9 میلیون دز واکسن کرونا طی یک ماه آتی به کشور خبر داد.

در طول سال‌ها، تغییرات قابل‌توجهی در سبک تدریس ایجاد شده است و از سبک سنتی وارد سبک مدرن شده‌ایم، روش جدید آموزشی یا روش تدریس مدرن، بیشتر مبتنی بر فعالیت است و ذهن دانش‌آموز را به‌طور کامل درگیر فرایند یادگیری می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت توضیحاتی درباره چگونگی ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir ارائه کرد.

رییس جمعیت هلال احمر از افتتاح 2000 خانه هلال جدید در روزهای آتی خبر داد.

از امروز سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای سالمندان 80 سال به بالا که هنوز موفق به تزریق واکسن نشده اند، در دسترس قرار گرفت.

مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن تشریح راهکارهای کاهش اثرات خشکسالی در مراتع گفت: کاهش میزان نزولات جوی فشار بر مراتع را به‌صورت تصاعدی افزایش می‌دهد.

کاهش بارندگی و افزایش دما شرایط کم‌آبی را در بیشتر استان‌های کشور طی بهار و تابستان امسال رقم خواهد زد. یک کارشناس آب ضمن اشاره به لزوم همکاری و همراهی دستگاه‌ها، مسئولان و مردم برای عبور از این شرایط، بر ضرورت مدیریت آب تاکید کرد و گفت: متاسفانه جای مدیریت آب در کشور خالی است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا هشدار داد که ذرات معلق حامل کروناویروس می توانند تا فاصله بیش از 182 سانتیمتر پخش شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد بیماران مبتلا به تالاسمی در استان را 114 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد به تفکیک جنسیت 53 نفر زن و 61 نفر آن مرد هستند.