سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت ضمن برشماری باورهای غلط پیرامون بیماری آسم توضیحاتی درباره آمار ابتلا و استان‌های رکورددار بیماری ارائه کرد.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: کمبود ویتامین D می‌تواند عامل کلیدی در تشدید احساس درد در زنانی باشد که تحت جراحی تعویض مفصل زانو قرار گرفته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به بروز زلزله 4/4 ریشتری با مرکزیت شویشه اعلام کرد که تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند و تاکنون گزارشی از خسارت مالی و جانی دریافت نشده است.

اخیرا با ظهور پلتفرم کلاب‌هاوس، مجددا روایت‌هایی از آزار جنسی توسط افراد مختلف مطرح شده و باز هم این موضوع مهم - فارغ از صحت و سقم روایت‌ها - در دایره بحث و تحلیل قرار گرفته است؛ تحلیل‌هایی که پای آنها به برخی رسانه‌ها نیز کشیده شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با تاکید براینکه، مطالعات و تجارب و تحقیقات را برای یافتن راهکارهای جلوگیری از بروز مشکل در تالاب بختگان، طی 2 سال گذشته مد نظر بوده است، از تشکیل کارگروه و اجرایی شدن اقدامات اضطراری کاهش مخاطرات برای جوجه فلامینگوها در این تالاب خبر داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: جوجه‌هایی که دستگاه گوارش آنها از مواد پلاستیکی پر شده و تلف شده‌اند، تورهای پلاستیکی‌ای که به دور یک جانور پیچ خورده و باعث گرفتارشدن، قطع تنفس و مرگ حیوان شده، نمونه‌هایی از آسیب‌های عینی مواد پلاستیکی برای پرندگان و سایر گونه‌های حیات وحش است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر ممنوعیت سفر در ایام تعطیلات عید فطر گفت: برای جلوگیری از گسترش ویروس جهش‌یافته این کار ضروری است بنابراین هر نوع سفر هوایی و زمینی ممنوع است‌.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور در خصوص سه مخاطره کپسول های اکسیژن هشدار داد.

مژگان عباسلو با بیان روایتی تازه از رویایی بیش از یک‌ساله خود با ویروس کرونا و شرح پیش‌بینی‌ای از ادامه روند مبارزه با این بیماری می‌گوید که دیگر همه تقریبا بی‌حس شده‌اند و او خیلی وقت است غزلی نگفته است.

ساعتی پیش وقوع حریق در نیزارهای ورودی بوشهر در حوالی میدان شهید مطهری و نزدیکی اتوبان امام علی (ع) حادثه ساز شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی "روز قدس" را نماد مبارزه علیه اشغالگری، زورگویی، تجاوز، زیاده خواهی در میان مسلمانان و تمامی آزادی خواهان جهان عنوان کرد و نقش این روز را بی بدیل و انکار ناپذیر در شکست نقشه های شوم و ضد بشری استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم فلسطین دانست.

نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در نامه‌ای به وزیر بهداشت و درمان و رییس ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار اولویت بخشیدن به خبرنگاران در دریافت واکسن کرونا پس از کادر درمان، جانبازان و بیماران خاص شد.

یک برج 19 طبقه در لندن گرفتار حریق شد.

هنوز حواشی فایل منتشرشده از محمدجواد ظریف و ماجرای تغییر خارج از موعد قانون بودجه امسال کم‌وبیش ادامه داشت که خبر رسید شورای نگهبان مواردی را برای محدود کردن شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصوب کرده است؛ کاری که برخی حقوقدانان با استناد به بندهایی از قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات، آن را مغایر با قانون می‌دانند. برای شنیدن کمی گپ و گفت درباره این مصوبه و تداوم موج چهارم...

بنابر اعلام وزارت بهداشت در طول 24 ساعت گذشته، 335 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 74 هزار و 241 نفر رسید.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از در اختیار گرفتن 22 سوله ورزشی پایتخت جهت انجام واکسیناسیون کرونا خبر داد.