سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

عضو هیئت مدیره انجمن ام اس قم درخصوص علت شایع تر بودن بیماری ام اس در زنان گفت: این بیماری به خاطر بلغم (سردی زیاد) است و خانم ها نسبت به مردان طبع سردتری دارند همچنین محیط های صنعتی، خلق و خو خانواده، افسردگی و... نیز در بروز این بیماری تاثیرگذار است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، ضمن تشریح نقش مددکاران اجتماعی در حمایت از بیماران خاص و خانواده‌های آنها، مشکلات اجتماعی، اقتصادی و روانی بیماران مبتلا به همودیالیز، تالاسمی و مبتلایان به بیماری سرطان را در دوران کرونا تشریح کرد.

اگر گرفتگی بینی دارید، اسپری بینی ابزاری مفید برای تسکین احساس گرفتگی است اما آنها برای استفاده کوتاه‌مدت در نظر گرفته شده‌اند و عادت به استفاده روزانه از آنها می‌تواند با تاثیرات منفی همراه باشد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته و هم‌اکنون (18 اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول قرار داشته است و وزش باد موثر تا اواخر وقت باعث تداوم این شرایط می‌شود.

از روزی که استخدام شده با خودش عهد کرده برای آبادانی کشورش از هیچ کوششی دریغ نکند؛ در ابتدای راه معلمی است و از همان ابتدا پای قول و قرارش با خودش ایستاده؛ سال گذشته شش مرتبه در بیمارستان بستری شده و هربار روی تخت بیمارستان به شاگردانش درس داده و می‌گوید که چقدر دلتنگ آنها بوده است.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 157 میلیون و 551 هزار و 742 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 284 هزار و 31 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

وزارت کشور در قالب فیلم‌هایی کوتاه با هدف آشنایی با قانون شوراها به تشریح این قانون پرداخته است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از رضایت شهرداری تهران درخصوص شکایت تامین خسارت از معترضین 98 خبر داد.

مفاصلی که دچار بیماری آرتروز شده‌اند به اندازه مفاصل سالم نمی‌توانند استرس و فشار را تحمل کنند و انجام حرکت‌هایی همچون هل دادن، کشیدن یا چرخاندن، می‌تواند با درد همراه باشد. با چند روش ساده می‌توان از درد مفاصل یا دست‌کم تشدید این درد جلوگیری کرد. در این اینفوگرافیک به هشت روش ساده برای این منظور اشاره شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از عدم اجرای طرح ترافیک تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز با تاکید بر این‌که احیای دریاچه ارومیه نیازمند انجام تکنیک‌های کاهش تبخیر است، متذکر شد: ارس را با کانال کشی و انتقال آب هرچند کم از آن، ویران نکنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: زلزله بامداد امروز در شهرستان شویشه خسارت جانی نداشته است.

مدیر پایگاه انتقال خون جهرم از افزایش 50 درصدی اهدا کنندگان خون در شب‌های قدر نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

شهردار منطقه 17تهران با اشاره به اینکه 35 درصد منطقه بافت فرسوده و 73 درصد منطقه بافت ناپایدار و فرسوده است، گفت: اقدامات خوبی در جهت نوسازی این بافت در سال های اخیر انجام شده که طی آن ابعاد اجتماعی و تامین سرانه های خدماتی نیز در نظر گرفته شده است.

فعالیت بیش از 40 سال کارخانه سیمان تهران و معادن در عرصه کوه «بی‌بی شهربانو» عامل اصلی تخریب محیط زیست و بخشی از میراث فرهنگی در این منطقه از شهر ری است. فعالیت‌های شبانه‌روزی که دره‌های عمیقی را در این محوطه ایجاد کرده‌اند و زمین‌های اطراف کوه را به محلی برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی و بعضا شهری تبدیل کرده‌اند. با وجود اعتراض‌هایی که تاکنون فعالان شهری، محیط زیستی و میراثی نسبت به...

واکسن‌های آسترازنکا، اسپوتنیک‌وی، بهارات و واکسن چینی؛ چهار واکسنی هستند که اکنون به ایرانیان دارای اولویت تزریق واکسن کرونا، تزریق می‌شوند تا آنها را در برابر پاندمی قرن ایمن کند؛ اما وضعیت ایمنی، میزان اثربخشی و... این واکسن‌ها چگونه است؟