چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس جامعه هتلداران ایران نسبت به اولویت ندادن به کارکنان صنعت گردشگری به ویژه هتل‌ها در واکسیناسیون کرونا معترض شد.

معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از احداث 17 خوابگاه دانش‌آموزی در مناطق محروم کشور خبر داد.

مثل آب نبات می مونه، خش و گواراست، ماهی داره یکی اینقد به چه درشتی، آن هم وسط کویر، یک جایی نرسیده به یزد اما همین که به میدان خاتمی می رسه، چشم ماهی ورقلمبیده می شه و درجا می میره؛ آبش هم دیگه آب نبات نیست؛ شکره و قناتی که در حال احتزاز بود...

با مشارکت شهرداری منطقه11 و سازمان زیباسازی شهر تهران مرمت کلید مجسمه "فرهاد قفل زن" انجام و به پیکر مجسمه در فضای باز تاتر شهر نصب شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت بیماری در کشور، نحوه ثبت‌نام سالمندان 80 سال به بالای جامانده از واکسن، وضعیت برگزاری آزمون‌های سراسری و... توضیح داد.

شهردار و رییس ستاد مدیریت بحران منطقه13 از راه اندازی مرکز واکسیناسیون در خودرو (car vaccination) برای تزریق واکسن مطابق برنامه زمانبندی سنی از سوی وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار در شهر تهران در بوستان جنگلی سرخه حصار به صورت رایگان به اجرا در می آید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به کشورها تاکید کرد که افراد آسیب پذیر و در معرض خطر پیش از کودکان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند.

مقامات بهداشتی نپال در روزهای گذشته با افزایش چشمگیر میزان ابتلا به بیماری همه‌گیر «کووید19» در این کشور روبرو شده‌اند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: دلاور مردان جان برکف مرزبانی نیروی انتظامی طی چند عملیات جداگانه در شرق کشور توانستند دو باند بزرگ قاچاق سلاح، مهمات و موادمخدر را منهدم و چندین قبضه سلاح و تعداد قابل توجهی مهمات و بیش از یک تن و 100 کیلوگرم مواد مخدر را کشف کنند.

با تایید واکسن کروناویروس ساخت چین از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO)، حضور این کشور در واکسیناسیون جهانی علیه بیماری کووید -19 بیشتر می شود.

3 سرباز به عنوان مهمان به خانه زهرا خانم وارد شدند، یکی از مهمان‌ها متوجه شد صاحبخانه همان کسی بود که مامای مادرش در آخرین زایمان و قبل از فوت بوده، هنوز نمی‌دانست مادرش چرا فوت کرده؟ از او پرسید شما که در یکی از بیمارستانهای یزد در دهه 60 ماما بودید، در زمان خدمت در زایشگاه چند مادر فوت کردند؟ پاسخ داد؛ دو یا سه نفر؛ یکی خانم 40 ساله‌ای بود که در ماه پنجم حاملگی بود. دوباره پرسید آن...

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق کشور طی 24 ساعت آینده، از تداوم این بارش‌ها در نقاط مختلف کشور طی روزهای آینده خبر داد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک نیمه سنگین صبحگاهی در محدوده ورودی پایتخت خبر داد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه ای پیرامون برنامه سنجش صلاحیت و توسعه شایستگی حرفه‌ای منابع انسانی (معلمان) صادر کرد.

یک دکتر دارو سازی در استان کردستان در خصوص انواع واکسن کرونای موجود در ایران و میزان اثربخشی آن ها و واکسن مناسب برای گروه های سنی مختلف گفت: واکسن های خارجی کووید -19 که وارد ایران شده شامل بهارات (هند)، آسترازینکا (کره جنوبی)، اسپوتنیک وی (روسیه) و سینوفارم چینی هستند.

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، زمان برگزاری آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی سال 1400 را اعلام کرد.