سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سازمان ملل در گزارشی تاکید کرد که برای مقابله با تغییرات اقلیمی و مهار حوادث جوی که زندگی انسانها در جهان را تحت تاثیر قرار داده، لازم است کاهش انتشار گاز متان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به پیش بینی بارش باران های شدید همراه با طوفان و گرد و غبار ظرف روزهای آینده از آمادگی مناطق و نواحی شهر تهران برای مقابله با بارش ها و طوفان های بهاری خبر داد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به موج جدید کروناویروس در آفریقا هشدار داد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 2435 نفر در سیلاب 16 استان کشور خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که فلسطین آزمون بزرگ جامعه جهانی در میزان وفاداری به آرمان عدالت، آزادگی و انسانیت، اراده مقابله با ظلم و توانایی در تحقق عدالت است.

مقامات هند در گزارشی از ثبت رکورد جدید آمار روزانه مبتلایان به کروناویروس در این کشور خبر داده و اظهار داشتند: تعداد کل موارد جدید در هفته به 1.57 میلیون نفر رسیده است.

مقام های بهداشتی روسیه اعلام کردند: واکسن کروناویروس اسپوتنیک وی موسوم به "اسپوتنیک لایت" که تک دزی است، مورد تایید قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ضمن ابلاغ رسمی ممنوعیت کلیه سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور، خواستار اتخاذ همه تمهیدات لازم برای تحقق ممنوعیت سفرها شد.

تالاب ها از اکوسیستم های حساس و مهم بوده که کارکردهای مطلوبی برای محیط زیست و انسان ها بویژه ساکنین و جوامع محلی حاشیه تالاب ها دارند. همچنین تالاب ها زیستگاه انواع گونه های جانوری و گیاهی هستند که در حفاظت از تنوع زیستی نقش مهمی دارند، بنابراین حفاظت از تالاب ها بسیار ضروری است.

در درگیری میان نیروهای پلیس و قاچاقچیان مواد مخدر در برزیل دستکم 25 تن کشته شدند.

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با تاکید بر پیروزی نهایی ملت شریف فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد.

وقتی افراد در بیمارستان بستری می‌شوند، احتمالا به عوارض جانبی داروهای تجویز شده فکر نمی‌کنند فقط می‌خواهند بهبود یابند و احساس بهتری داشته باشند. متاسفانه نتایج تحقیق جدید نشان داد، حتی مسکن‌های معمول می‌توانند باعث آسیب کبدی در بیماران بستری شده در بیمارستان شوند.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز در بیشتر مناطق وضعیت قابل‌قبول برقرار خواهد بود که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. البته با احتمال وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات بعدازظهر، گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر از انجام بیش از 12هزار تست PCR کرونا در مبادی مرزی کشور خبر داد.

فرماندار شهرستان شمیرانات با تاکید بر لزوم مشارکت همه شهروندان برای عبور از خیز چهارم شیوع کرونا ویروس از ادامه وضعیت قرمز در در این شهرستان خبر داد.