سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در اغلب مناطق کشور از امروز و فردا خبر داد.

استاندار تهران در پیامی به مناسبت روز قدس بر استمرار مسیر مقاومت تاکید کرد.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 156 میلیون و 707 هزار و 444 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 269 هزار و 813 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم شکل‌گیری کمپین‌های مجازی حمایت از روز قدس در شرایط پاندمی کووید 19، گفت: باید واقعیت‌ها، حقایق، مسائل و اخبار فلسطین را برای نسل جوان بازگو کرد و به سوالات نسل جوانی که خود را شهروند جهانی می‌داند؛ درباره چرایی بنیان گذاری روز قدس و مفهوم این روز پاسخ داد و درمورد فلسطین و روز قدس با نسل جوان گفت‌وگو کرد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح جمعه (17 اردیبهشت) به بیش از 156 میلیون و 707 هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و 269 هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از 33 میلیون و 369 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید...

«نترس از این سایه اگر در حرکت تند نور، ترسناک می‌شود. من و سایه من بیش از آنکه بترسانیم، ترسیده‌ایم.» در جامعه مبتلایان به ویروس اچ‌آی‌وی، جامعه کوچکتری وجود دارد از کودکان که عمدتا از طریق مادر مبتلا شده‌اند. کودکانی که آینده آنها در صورت فقدان آموزش درست و مراقبت‌های روانی و فیزیکی می‌تواند به سرانجامی تلخ منتهی شود. در هفتم می (17 اردیبهشت) روز جهانی «کودکان متاثر از اچ‌آی‌وی (ایدز)»...

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از ورود مدیریت بحران به موضوع مبارزه با ملخ‌ها در 10 استان کشور خبر داد.

رییس سازمان بسیج شهرداری تهران ضمن گرامیداشت روز قدس، از فضاسازی ضدصهیونیستی شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به شرایط پیش آمده از وجود ویروس کرونا و عدم امکان حضور در راهپیمایی، بسیجیان شهرداری تهران با فضاسازی و نصب بنرها، پوسترها و پرچم های ضدصهیونیستی از میدان امام حسین علیه السلام تا میدان آزادی، حمایت مردم کشورمان را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و انزجار از ویروس منحوس صهیونیست...

یک روانشناس با تاکید بر لزوم واکنش تنبیهی والدین در قبال بزه کودک و نوجوان، گفت: والدین هنگام مشاهده بزه در نوجوان باید نسبت به آن واکنش جدی نشان داده و حساس شوند، این واکنش باید کاملا شکل تنبیهی داشته باشد چراکه سرپوش گذاشتن بر روی بزهکاری کودک و نوجوان، نادیده گرفتن و حتی برخورد جزئی با آن منجر به شکستن قبح آن رفتار و تبدیل شدن آن به عادت برای نوجوان می‌شود.

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در ایران 140 یتیم ایدز شناسایی شده داریم که اکثر آنها با خویشاوندان خود زندگی می‌کنند، گفت: به لحاظ حمایتی، اکثر این افراد به همراه فامیل‌شان زندگی می‌کنند که نشان می‌دهد بافت حمایتی از این قشر در اجتماع وجود دارد این در حالیست که این فرزندان باید به طور کامل تحت پوشش قرار گرفته و برای مستمری و... آنها برنامه‌ریزی...

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی به تشریح آخرین روند استعلام آنلاین وقایع حیاتی چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق پرداخت و گفت: علی رغم آنکه در مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات قید شده است که سازمان های مربوطه باید این اطلاعات را برخط به ما ارائه دهند، اما هنوز شتاب و سرعت لازم را ندارند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ممنوعیت تردد بین استانی با خودروهای شخصی از سه شنبه 21 اردیبهشت ماه تا شنبه هفته بعد از آن خبر داد.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت با اشاره خدمات ویژه ماماها در همه‌گیری کرونا و با بیان اینکه ماماها جزو مظلوم‌ترین گروه‌ها در نظام سلامت هستند، گفت: سرمایه‌گذاری بر مامایی تنها به معنی ارتباط یک طرفه و درخواست‌های مکرر ما از ماما نیست؛ بلکه باید توقعات او هم برآورده شود و اینکه صرفا سالی یک بار به تبریک روز ماما بسنده کنیم، کافی نیست‌.

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با اشاره به روند افزایشی این بیماری در پایتخت، تاکید کرد: تصور می‌کنم تا یک ماه آینده در پایتخت به آرامشی که مدنظرمان است نرسیم. این آرامش زمانی ممکن است رخ دهد که میزان بیماران سرپایی کاهش یابد؛ تا به این ترتیب دو هفته بعد از آن تعداد بستری و چهار هفته بعد موارد فوتی کاهش یابد.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینکه بهره‌برداری نامناسب شرایط دشواری را در 67 درصد از آبخوان‌های کشور به وجود آورده است، گفت: شرایط خشکسالی در ایران ممکن است سبب افزایش فشارها بر منابع آب زیرزمینی شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: شاه‌بیت و کل خروجی ستاد ملی مقابله با کرونا در یک سال و نیم اخیر برای مدیریت سفر و صنعت گردشگری، توصیه «در خانه بمانید و سفر نروید» بوده است.