سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

پس از گذشت یک هفته از ورود سه راس گورخر آفریقایی به ایران و نگهداری چندروزه آن‌ها در گمرک، گورخر نر تلف شد اما ماجرای انتقال گورخرها و مرگ یکی از آن‌ها با ابهامات و اظهار نظرات متناقضی همراه بود.

رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به گپ اطلاعاتی در گردشگری سلامت و بی‌اطلاعی بیماران خارجی از خدمات درمانی و سطح ایمنی در ایران، نسبت به پیدایش رقبای جدی برای ایران در گردشگری سلامت هشدار داد.

رییس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با انتقاد از مدیریت گردشگری و سیاست‌گذاری‌های ستاد ملی کرونا در دوران همه‌گیری، گفت: حدود 50 درصد متخصصان و افراد باتجربه تحت تاثیر مدیریت و تصمیم‌های اشتباه از صنعت گردشگری خارج شده‌اند.

گزارش‌های هواشناسی و وضعیت بارش در ماه‌های گذشته از سال آبی، از خشکسالی و کم‌آبی در ماه‌های باقیمانده سال حکایت دارد. حالا چند روزی است که دست‌کم 14 استان بارش باران و حتی جاری شدن سیلاب را تجربه می‌کنند. تهران هم یکی از همان‌هاست که هرچند درگیر سیل نشده اما آبگرفتگی در برخی معابر و خسارات ناشی از باد شدید را این روزها به چشم دیده است. این گزارش، چند نقطه‌ای از تهران باران زده را در...

رییس دانشگاه با اشاره به کارنامه درخشان جامعه مامایی دانشگاه در اپیدمی کرونا گفت: با تلاش جامعه مامایی شاهد کاهش شاخص مرگ و میر مادران باردار و نوزادان در نیمه دوم سال 99 در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بودیم.

مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام در سالگرد روز جهانی قدس، بیانیه ای صادر کرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام حسین (ع)، با بیان اینکه همه ویژگیهای انسان در تراز انقلاب در وجود سردار حقبین بود، گفت: سردار حقبین عمر خودش را وقف انقلاب و نهضت و جبهه و جهاد کرده بود.

معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در ادامه گزارش اقدامات دستگاه های مختلف در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، اقدامات سازمان برنامه و بودجه در این عرصه را در سه محور کلی تقویت تأمین اجتماعی در شرایط شیوع کرونا، اقدامات حمایتی در حوزه سلامت و اقدامات حمایتی در حوزه رفاه اجتماعی تشریح کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس ضمن دعوت از ملت بزرگ ایران برای پاسداشت با شکوه این روز مهم و تاثیرگذار، بر تحقق پیروزی و رهایی قدس و سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کنترل بهداشتی 249 هزار و 954 نفر از مسافران ورودی به کشور در مبادی مرزی رسمی خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: با تایید و اعلام وزارت بهداشت، نمونه آزمایش کرونای پیشرفته سه نفر از 21 تبعه خارجی که در بوشهر در قرنطینه قرار دارند مثبت اعلام شد.

با حضور رییس جمهور و در آیین «افتتاح متمرکز پروژه‌های آموزش و پرورش» و پنجمین روز از «هفته بزرگداشت مقام معلم»، 1295 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

در آستانه روز قدس، پنجشنبه 16 اردیبهشت‌ماه پرچم فلسطین با حضور آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم در میدان روح الله برافراشته شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به تخریب گسترده مسیرهای روستایی ناشی از سیل اخیر در شهرستان فیروزکوه، در عین حال از خسارت 150میلیارد تومانی ناشی از سیل و بازگشایی مسیرحصار بن و دره چمن تا پایان امروز خبر داد.

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع رگبارباران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک و احتمال بارش تگرگ در 10 استان به هموطنان توصیه کرد از کوهنوردی خودداری کنند و از جاده‌های آب‌گرفته عبور نکنند.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در پیامی به مناسبت «هفته بزرگداشت مقام معلم» به وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: معلم یک روان‌شناس، مشاور، همراه و همدل دانش آموزان است.