سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی - کوبایی کرونا به داوطلبان، با حضور استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و مسئولان محلی در بندرعباس آغاز شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، با شناسایی 18هزار و 409 بیمار جدید کووید -19 در کشور طی 24 ساعت گذشته، مجموع بیماران شناسایی شده کرونا در کشور به دو میلیون و 610 هزار و 18 نفر رسید.

ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ یک فروشنده سلاح در فضای مجازی را دستگیر کردند.

حرفه آموزش، یک عنصر حیاتی برای بقاء اقتصادی هر کشور است. حقوق معلم به عوامل مختلفی از جمله سال‌های تجربه، مکان، مدارس خصوصی و دولتی، تحصیلات، مدارک اضافی و غیره بستگی دارد و به‌طور کلی درآمد معلمان دبیرستان، نسبت به معلمان دبستان بالاتر است.

خشکسالی هیدرولوژیک را باید همراه با تاثیرات کاهش دوره بارش (شامل بارش برف) بررسی کرد. این کاهش بارش در میزان آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، مخازن و سطح آب‌های زیرزمینی تاثیرگذار است.

استفاده از پوست گاو برای تهیه چرم روشی نیست که دوستدار محیط زیست باشد به همین دلیل مهندسان در دانشگاه تافتس ایالات‌متحده با چاپ سه‌بعدی، از ابریشم ماده‌ای جدید شبیه چرم تولید کردند که در صورت لزوم به راحتی بازیافت می‌شود.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان در ماه مبارک رمضان و بزرگداشت روزجهانی قدس از سرویس دهی متروی تهران و حومه همانند روزهای تعطیل در این روز خبر داد.

با وجود مزایای اثبات شده ویرایش، دانش‌آموزان اغلب در برابر تغییر نسخه‌های اولیه آنچه می‌نویسند، مقاومت می‌کنند، زیرا ویرایش متن نوشته شده به تلاش بیشتری نیاز دارد. یا اگر نوشته خود را اصلاح کنند، فقط تاحدودی اصلاح انجام می‌شود.

طرح واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا با اولویت واکسینه‌شدن سالمندان بالای 80 سال از هفته گذشته در سه مرکز میدان روح‌الله، خیابان کارگر و خیابان توحید قم در حال انجام است. به گفته مسئولان، از هفته آینده رده‌های دیگر سنی واکسینه خواهند شد و افراد جامانده در این رده سنی نیز امکان حضور در روزهای آینده را خواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمام بخاری‌های نفتی مدارس در مناطقی که دارای زیرساخت گاز بود جمع آوری شده‌اند، اظهار کرد: 276 هزار کلاس درس و به عبارتی روزانه 89 کلاس درس از نظر سیستم گرمایشی استانداردسازی شدند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر لزوم استمرار برنامه‌های کنترل و مبارزه با دخانیات، تاکید کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در هشت سال گذشته علی رغم تمام محدودیت‌ها و معذوریت‌ها میزان کلاس‌های درس غیراستاندارد کشور هم به 19.5 درصد کاهش یافته است و هم‌اکنون بیش از 80 درصد مدارس ایمن هستند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی و بروزرسانی پرتال ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش با اهداف تبلیغی و محتوایی در حوزه نماز خبر داد.

دولت آمریکا از خواست سازمان بهداشت جهانی برای لغو مالکیت معنوی واکسن کرونا حمایت می‌کند. این حمایت به منظور کمک به پایان دادن به پاندمی کرونا در جهان است. تصمیم جو بایدن با نارضایتی شرکت‌های دارویی روبرو شد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به توجه ویژه وزارت کشور به مناطق محروم در قالب طرح توسعه 31 شهرستان کمتر برخوردار گفت: با همکاری و همفکری مجلس و دولت، احکام مناسبی در قانون بودجه امسال برای تقویت مدیریت شهری و روستایی لحاظ شده است که تحقق آن نیازمند توجه مضاعف تمامی دستگاه ها و نهادهاست.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مارگون گفت: 70 درصد دانش آموزان این شهرستان برای شرکت در کلاس‌های مجازی فاقد گوشی و تبلت هستند