سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

عصر دیروز (چهارشنبه)، در شهر ایندیاناپولیس ایالات‌متحده، مادر و پسری پس از آتش‌سوزی خانه‌شان توانستند به سلامتی از بالکن بر روی سقف پارکینگ فرود آیند.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در پی حواشی به وجود آمده در خصوص صدور مجوز ورود سه راس گورخر آفریقایی به ایران از گمرک بلغارستان، مجوز پس از درخواست کتبی متقاضی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و بررسی کارشناسی این اداره کل و تایید دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان صادر شد.

بعدازظهر دیروز (چهارشنبه) در ساختمان اصلی خوابگاه‌های دانشگاه نیومکزیکو ایالات‌متحده آتش‌سوزی گزارش شد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته و هم‌اکنون (16 اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول قرار داشته است و تداوم این شرایط تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه امروز (16 اردیبهشت) در 14 استان کشور رگبار باران و رعدوبرق رخ خواهد داد، از تداوم این وضعیت جوی تا فردا خبر داد.

فرماندار ویژه شهرستان ری از آغاز طرح واکسیناسیون علیه کرونا برای افراد بالای 70 سال در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در مرکز شهرستان و بخش های تابعه شهرستان ری خبر داد.

نیروی انتظامی در پیامی روز جهانی قدس را گرامی داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح برنامه وزارت بهداشت جهت واکسیناسیون کرونا برای ایرانیان فاقد شناسنامه و کارت ملی، گفت: در این زمینه مقرر شد از سوی وزارت کشور به این افراد یک کد تعلق بگیرد که ما بتوانیم این کد را به عنوان کد فرد مهمان در سیستم نظام سلامت‌مان ثبت کنیم.

با ادامه توزیع واکسن‌های مختلف علیه کووید -19، برخی نقاط جهان با سرعت بالاتر، میزان بیشتری واکسن کرونا را میان شهروندان خود توزیع کرده‌اند و برخی کشورها نیز از این روند عقب مانده‌اند. از نظر تعداد واکسن‌های تزریق‌شده، آمریکا با اختلاف زیادی در رتبه نخست جهان قرار دارد و هند و انگلیس در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این اینفوگرافیک، آمار مربوط به تعداد «تزریق حداقل یک دوز واکسن»، «واکسیناسیون...

شهردار منطقه 13 گفت: مکان ساخت و توسعه 3 ایستگاه از خط 9 مترو در منطقه 13 مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مراسم احیای سومین شب قدر رمضان 1442 هجری قمری، چهارشنبه شب تا بامداد پنجشنبه در دانشگاه تهران برگزار شد. به دلیل تداوم شیوع کووید -19 و در پیک چهارم کرونا در ایران، ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که این مراسم در شهرهای قرمز و نارنجی باید در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های اجتماعی برگزار شود.

گورخر (Zebra) جانوری از خانواده اسب و بومی آفریقای مرکزی و جنوبی است. این جانور به‌خاطر خطوط مشکی و سفید روی بدنش معروف است. این خطوط معمولا روی سر، گردن و تنه به‌صورت عمودی وجود دارد. این نوارهای سیاه و سفید در پنهان شدن از دید شکارچیان موثرند.

مطابق با آمار مربوط به سال 98 مرکز آمار ایران، 81 هزار و 624 معاینه جسمانی نزاع بر روی زنان مدعی همسرآزاری انجام شده است که نسبت این معاینات به تعداد کل معاینات نزاع پزشکی قانونی با افزایش 5 واحدی نسبت به سال 97 به 14 درصد در سال 98 رسیده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به رشد یک درصدی اهدای خون در دهه اول ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل، گفت: در حال حاضر نیاز به خون و فرآورده‌های آن در کلانشهرها بیشتر احساس می‌شود. همچنین در استان‌های چهارمحال و بختیاری، تهران، خراسان رضوی، هرمزگان، اردبیل و سیستان و بلوچستان نیاز بیشتری به کمک اهداکنندگان خون داریم.

برنامه توسعه سنواتی و ساماندهی عوامل آموزشی، آموزش و پرورش در سال تحصیلی، 1401-1400 در هفته جاری ابلاغ شد که در آن به تفصیل به مقررات و ضوابط تامین و به کار گیری نیرو پرداخته شده است.

نتایج یک بررسی نشان می دهد که وجود باکتری های ناسالم در دهان با بروز بیماری های خود ایمنی ارتباط دارد.