سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا شروط برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم آموزش و پرورش را اعلام و تاکید کرد که نتیجه نهایی تصمیم‌گیری درباره این موضوع، شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز جهانی ماما از ارائه خدمات حضوری و غیر حضوری به مادران باردار تا 42 روز پس از زایمان در 3 هزار پایگاه توسط 6 هزار ماما خبر داد.

یکی از واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت برای استفاده در ایران، «اسپوتنیک 5» یا همان «اسپوتنیک V» است. این واکسن متعلق به روسیه است و بهمن 1399 نتایج فاز سوم بالینی آن مورد تایید قرار گرفت. در این ویدئو با مهم‌ترین ویژگی‌های این واکسن بیشتر آشنا می‌شویم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای شیوع همه گیری کرونا در فارس تاکنون بالغ بر259 هزار و 231 بیمار مبتلا به این بیماری شناسایی شده است.

در جلسه مشترک سازمان اورژانس کشور با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، بر ساخت و تجهیز بیمارستان ایمن در پنج نقطه شهر تهران تاکید شد.

یک زن در مالی که به او گفته بودند هفت قلو باردار است، هنگام وضع حمل 9 نوزاد به دنیا آورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در آموزش و پرورش کشور با کمبود معلم مواجه هستیم و حتی جذب نیرو در قالب دانشگاه تربیت معلم و آزمون های ماده 28 هم پاسخگوی این کمبود نیست.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: به دنبال امضای تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای تامین نیازهای آموزشی بازنشستگان محترم و فرزندان آنها، جزئیات و نحوه ثبت‌نام به‌زودی از طرق مختلف، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزارت کشور در قالب فیلم‌هایی کوتاه با هدف آشنایی با قانون شوراها به تشریح این قانون پرداخته است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: حفظ سلامت دانش‌آموزان اولویت اصلی آموزش‌وپرورش است.

فرماندار تهران با توجه به قرار گرفتن در شب های پر فیض قدر، ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با حداکثر دستورالعمل ها را مورد تاکید قرار داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق در انبار یک مجتمع اداری تجاری در محدوده میدان حر خبر داد.

نقش ماماها برای زنان در دوران بارداری، زایمان و حتی پس از زایمان بسیار حیاتی است، در واقع، نقش ماماها نه تنها باورنکردنی، بلکه قابل مقایسه با هیچ فعالیت دیگری نیست. به همین دلیل، پنجم مه هر سال (15 اردیبهشت) با عنوان روز جهانی ماما معرفی شده است تا از متخصصان مامایی و مهارت‌های کاری آنان تجلیل شود.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از تدوین پیش‌نویس دستورالعمل آموزش به مربیان مراکز رزم مقدماتی یگان‌های نظامی و انتظامی در زمینه آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد، خبر داد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر چهارشنبه (15 اردیبهشت 1400) دو میلیون و 591 هزار و 609 نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز 73 هزار و 568 نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، دو میلیون و 39 هزار و 427 نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی 10 روز اخیر (6 تا 15 اردیبهشت 1400) بطور متوسط هر ساعت 727 نفر...

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در نفاط مختلف کشور هشدار داد و درباره امتناع از کوهنوردی توصیه کردو