سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

آمارها نشان می دهد که میزان زاد و ولد در ایالات متحده طی حدود 50 سال بیشترین کاهش سالانه را در 2020 داشته است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان قم گفت: کارفرمایانی که معلولین را جذب می‌کنند از خدمات مانند وام، بخشیده شدن سهم کارفرما در بیمه و... بهره مند می شوند.

در یک گزارش جدید زنگ خطر کمبود 900 هزار ماما در جهان به صدا درآمد.

مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا از پایان تزریق فاز نخست کارآزمایی بالینی این واکسن خبر داد.

بر اساس اعلام کمیته امداد امام خمینی (ره) در طرح اطعام مهدوی، طی هشت روز گذشته بیش از 44 میلیون غذا و هفت میلیون بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه خسارت های مالی سیل روز گذشته در فیروزکوه سنگین بوده است، گفت: متاسفانه علی رغم تلاش بسیار درحال حاضر مسیر تا محمودآباد بازگشایی شده اما مسیر روستاهای کبوتر دره، امارت و عروس پران همچنان مسدود است.

آمار روزانه فوتی های کروناویروس در هند یک روز پس از آنکه مجموع مبتلایان در این کشور از 20 میلیون نفر فراتر رفت، به رقم 3780 نفر رسید.

مقام‌های ولایت هرات در غرب افغانستان اعلام کردند که به دلیل جاری شدن سیل 24 نفر در ولسوالی‌های مختلف این ولایت جان خود را از دست داده‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: امروز که جهان در حال مبارزه با پاندمی کووید 19 است و کادر درمانی در خط اول این مبارزه قرار دارند، جامعه مامایی کشور نیز به مناسبت وظیفه خطیر خود که حفظ سلامت مادران و نوزادان کشور است جلوه های باشکوهی از ایثار و از خود گذشتگی به نمایش گذاشتند.

فرمانده مرزبانی ناجا در دیدار با کلانتر مرز دولت جمهوری عراق بر ارتقای تعاملات ایران و عراق در راستای برقراری نظم و امنیت در مرزهای دو کشورو در مراسم تشییع پیکر شهید ستواندوم "حسین نامور" بر برخورد قاطعانه با عوامل شهادت مرزبان ناجا تاکید کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: از اسفند 98 تا فروردین 1400، طی 14ماه، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 132 درصد و پرداخت مستمری حداقل بگیران 150 درصد افزایش یافت.

مسئول مامایی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، گفت: ماماها با یک برنامه منظم و تدوین‌شده مراقبت‌های قبل و حین بارداری را برای یک بارداری بی‌خطر ارائه می‌دهند و در انجام و ترویج زایمان طبیعی نقش بسیار مؤثری داشته و این نقش‌ها با توجه به کوریکولوم تحصیلی آنان در تمام دنیا پذیرفته‌شده است.

طی چند روز گذشته انتشار خبر مرگ‌های پشت سر هم رزیدنت‌ها (دانشجویان پزشکی تخصصی) از سوی همکاران آنها در فضای مجازی، فاجعه‌ای دردناک بود که فشارهای بر دوش کادردرمانی در دوره شیوع بیماری کرونا را دوچندان کرد.

مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور آخرین وضعیت واکسیناسیون در مراکز توانبخشی و مراقبتی این سازمان را تشریح کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار و رعد و برق در برخی مناطق کشور و کاهش محسوس دما در برخی از استان‌ها طی امروز و فردا (15 و 16 اردیبهشت) خبر داد.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 154 میلیون و 997 هزار و 558 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 241 هزار و 459 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.