سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (15 اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول است و تداوم این شرایط طی روز پیش‌بینی می‌شود.

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل «نحوه و فرآیند تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی» را جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

بنابر گزارش پلیس برزیل، در پی حمله یک مرد جوان 18 ساله با قمه به مهدکودکی در جنوب این کشور، پنج تن شامل سه کودک زیر دو سال و دو کارمند جان باختند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت تمام هزینه‌های درمان کرونا برای دانش‌آموزان دارای بیمه حوادث دانش‌آموزی و فرهنگیان دارای بیمه تکمیلی تاکید کرد.

تعطیلی مدارس در سرتاسر جهان، تلاشی برای مهار بیماری همه‌گیر کروناست که بیش از یک میلیارد کودک را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. خوشبختانه آموزش متوقف نشده، اما تغییر شکل داده و به سمت آموزش آنلاین حرکت کرده و در این مسیر تفاوت‌های اقتصادی اجتماعی (دسترسی به اینترنت و نیاز به فناوری مناسب) را برجسته‌تر کرده است.

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا از آغاز فعالیت مراکز تعویض پلاک در 11 استان کشور از فردا خبر داد و گفت: در مجموع این مراکز در 13 استان فعال شد.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران از ایمن سازی و پر شدن گود رها شده واقع در محدوده شمال غربی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد.

«هنوز از خودم رضایت کامل ندارم»؛ این جمله را می گوید و وقتی تعجبم را می بیند می گوید هر روز 50 کیلومتر راه طی می کنم تا به شش شاگردم که دو نفرشان در یک روستا و چهار نفرشان در روستای دیگر هستند، یک یا دو روز درمیان درس بدهم و اگر رهایشان کنم معلوم نیست دیگر درس بخوانند.

وزیر بهداشت، گفت: امروز ماماها می‌توانند به عنوان یکی از ابزار مهم و کارساز در مدیریت کرونا کنار ما باشند؛ همانگونه که امروز در مراکز جامع خدمات سلامت به شدت نقش آفرینی می‌کنند و به همبن دلیل برخی از این عزیزان هم به شهادت رسیده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران آخرین جزییات آبگرفتگی و سیلاب در شهرستانهای استان تهران ناشی از بارش روزهای اخیر را تشریح کرد.

افزون بر یکسال است که دنیا با مهمان ناخوانده ای به نام ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند. با وجود گذشت این مدت، اما جولان ویروس کرونا هنوز تمام نشده و حتی جهش های آن در ماه های اخیر به دلیل قدرت بالای سرایت و انتشار، منجر به گسترش بیشتری شده و از طرفی کودکان را نیز بیشتر از گذشته درگیر کرده است.

یک کارشناس ایمنی با اشاره به لزوم هویت بخشی به شغل آتش نشانی گفت: در حال حاضر اقدامات مربوط به روز آتش نشان محدود به مراسم سازمانی شده است. هویت بخشی به آتش نشانی یعنی تمام مردم نگاه و شناخت دقیقی نسبت به آتش نشانی داشته باشند. اگر این امر محقق شود قطعا شاهد افزایش ایمنی در سطح جامعه خواهیم بود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی اطلاعات جدیدی در خصوص مصرف مواد ممنوعه و تاثیر بحران کرونا بر وضعیت مصرف این مواد ارائه کرد.

دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت درباره چرایی لزوم تزریق واکسن کرونا در شرایط پاندمی توضیح داد و گفت: مردم به نظام سلامت اعتماد کنند و اگر واکسنی در اختیارشان قرار می‌گیرد، آن هم در شرایطی که واقعا واکسن در دنیا کم است و کشور با بسیج تمام امکاناتش تلاش می‌کند که واکسن را وارد کند، حتما از این فرصت استفاده کرده و خود را ایمن کنند.

به‌دنبال تلف شدن یک راس گورخر نر آفریقایی که هفته گذشته به ایران منتقل شده بود، یک فعال حقوق حیوانات ضمن تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست نباید مجوز واردات گونه‌های حیات وحش به کشور و باغ وحش‌ها را صادر کند، گفت: تا زمانی‌که سازمان حفاظت محیط زیست رویه نظارت و عملکرد خود را در این زمینه تغییر ندهد، شاهد تلفات حیوانات در باغ وحش‌های کشور خواهیم بود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اشاره به توقف روند افزایشی کرونا در کشور و با بیان اینکه هنوز هم موارد بیماری زیاد است، در عین حال نسبت به شکل‌گیری تجمعات هشدار داد و گفت: تا زمانی که واکسن برای اکثر مردم تزریق نشود، هر تجمعی می‌تواند سبب افزایش ریسک ابتلا به بیماری شود.