سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

"نیویورک‌تایمز" با انتشار گزارشی اعلام کرده است که هشت درصد از مردم آمریکا پس از دریافت نوبت نخست واکسن کرونا، تزریق نوبت دوم را ضروری نمی‌بینند و با توجه به نرخ افرادی که در آمریکا واکسینه شده‌اند، این تعداد حدود پنج میلیون نفر از شهروندان آن کشور را شامل می‌شود.

درپی وارد کردن سه راس گورخر آفریقایی و تلف شدن گورخر نر و انتشار ویدیویی درباره نحوه انتقال این سه راس به کشور باغ وحش صفادشت در جوابیه‌ای خطاب به رسانه‌ها آورده است: «بررسی تیم دامپزشکی باغ وحش مشخص کرد که علت مرگ استرس بیش از حد و ایجاد عفونت داخلی حین انتقال و وقفه بدون دلیل در گمرک بازرگان بوده است.»

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص حادثه معدن طزره دامغان توضیحاتی ارایه کرد.

همزمان با بیست و یکم ماه مبارک رمضان، مراسم عزاداری روز شهادت امیرالمومنین علی (ع) از سوی دفتر آیت الله وحید خراسانی و با حضور آن مرجع تقلید در خیابان شهداء قم برگزار شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آسیب دیدن یک پایگاه اورژانس در پی وقوع سیل خبر داد.

بر اساس نتایج یک مطالعه که به تازگی در آمریکا انجام شده، پادتن (آنتی بادی) کرونا تا یک سال پس از ابتلا به بیماری کووید -19 در بدن فرد باقی می‌ماند و قابل تشخیص است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به جزئیات تولید واکسن اسپوتنیک وی در کشورگفت: انتظار می‌رود ظرف چند هفته تا 2 ماه آینده نخستین محصول اسپوتنیک وی تولید داخل کشور وارد کمپین واکسیناسیون عمومی علیه کرونا شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ سه شنبه 14 اردیبهشت ماه 1400، 416 نفر است.

پس از انتشار تازه ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور، فایلی تفکیکی از رنگبندی شهرها و شهرستان‌ها منتشر شد.

رئیس سازمان امداد و نجات از وقوع سیلاب در 7 استان خبر داد.

رئیس بنیاد مستضعفان از پرداخت هدیه 500 هزار تومانی بنیاد مستضعفان به تمام ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سرتاسر کشور خبر داد و گفت: همزمان با شهادت امیرالمومنین علی (ع)، با تخصیص 86 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان، 500 هزار تومان به حساب بیش از 173 هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سراسر کشور واریز شد.

شبکه سلامت سیما این هفته چند فیلم سینمایی مناسب سازی شده برای تماشای جمعیت ناشنوای کشور را پخش می کند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور که با همکاری جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است، از 36 هزار و 115 نفر از مسافرین ورودی به کشور تست فوری گرفته شد.

کارشناسان حیات وحش در مطالعات جدید دریافته‌اند که چگونه دمای محیط، نر یا ماده شدن جنین گونه‌ای مارمولک موسوم به "اژدهای ریش‌دار" را تعیین می کند.

سازمان غذا و دارو اعلام کرد که هیچ شرکت خصوصی متقاضی واردات واکسن بابت اخذ مجوز سازمان غذا و دارو مشروط به تکمیل بودن مدارک معطل نمی‌ماند.

مدیرکل دفتر حفاظت و نظارت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تایید خبر تلف شدن یک راس گورخر نر آفریقایی در باغ وحش صفادشت گفت: هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک، به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر متاسفانه در روز 13 اردیبهشت تلف شد.