سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 154 میلیون و 195 هزار و 608 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 227 هزار و 188 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (14 اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول است اما کاهش کیفبت هوا و افزایش غلظت آلاینده «ازن» در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و از سوی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، پویش های دانش آموزی، در استان های مختلف، ویژه دانش آموزان سراسر کشور، در حال برگزاری است.

تازه ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور منتشر شد.

وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق درمورد جزییات واکسیناسیون عمومی کووید 19 در گروه های بالای 80 سال، تاکید کرد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از احتمال مفقود شدن 9 نفر در پی وقوع سیلاب در شهرستانهای گلباف و اردکان خبر داد.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران توضیحاتی درباره نحوه واکسیناسیون کرونا افراد طیف اوتیسم ارائه کرد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی پویش دانش آموزان رای اولی خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به این پویش تا آخر خرداد ماه جاری خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در 20 استان کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا خبر داد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در مورد دستگاهی مثل شهرداری با این حجم از گردش مالی و استحکاک با مردم، شرایط در معرض فساد بودن را فراهم می کند که اگر حساسیت وجود نداشته باشد مشکلات بسیاری به همراه دارد، تأکید کرد: ما برخورد می کنیم؛ اما موضوع را در بوق نمی کنیم. در تلاش هستیم با شفاف کردن و سامانه ای کردن تصمیمات و سامانه ای کردن سیستم صدور پایان کار، در جلوگیری از بروز تخلف تاثیرگذار...

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح سه‌شنبه (14 اردیبهشت) به بیش از 154 میلیون و 178 هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و 226 هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از 33 میلیون و 230 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان...

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، به همراه آیین معنوی و روحانی دعاهای افتتاح، جوشن کبیر، ذکر استغفار و قرآن به سر، بصورت محدود در مشهد برگزار شد.

"تنها راه پایان پاندمی قرن واکسیناسیون است"؛ موضوعی که بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت بر آن تاکید دارند و حالا که روند واردات واکسن مقداری تسریع شده و امیدها برای تولید انبوه واکسن داخلی کرونا نیز افزایش یافته، انتظار می رود که از برنامه ریزی ها پیش افتیم و همانطور که وزارت بهداشتی ها وعده داده اند، آغاز واکسیناسیون عمومی از مهر ماه را شاهد باشیم...

احساس درد در پاها از جمله عارضه های شایع است که هر روز میلیون ها نفر با آن مواجه هستند اما برخی افراد تنها در شب یا هنگام خواب دچار درد پا می شوند.

با شیوع ویروس کرونا در کشور، سازمان آتش نشانی تهران نیز در راستای مبارزه با این ویروس اقدامات گسترده‌ای انجام داد و از اولین نیروهایی بود که از طرح ضدعفونی کردن خیابان ها تا طراحی ماشین هایی برای انجام این کار، مشارکت داشت، اما حالا گویا با گذشت بیش از یکسال از ورود این ویروس به کشور، اولویتی بر واکسیناسیون آنان درنظر گرفته نشده است، موضوعی که سخنگوی آتش‌نشانی تهران هم به آن اعتراض...

همزمان با آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا در استان های هدف، تزریق دوز اول واکسن در این فاز به داوطلبان در زنجان نیز آغاز شد. داوطلبان زنجانی دریافت واکسن مشترک ایران و کوبا (کنژوگه) در بازه سنی 18 تا 60 سال هستند که تا هفت ماه تحت نظر خواهند بود. همچنین این واکسن به داوطلبان زنجانی در سه دوز تزریق خواهد شد که دوز سوم به عنوان یادآوری انجام...