سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سازمان هواشناسی کشور با صدور سه هشدار از رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در بیشتر استان‌های کشور و طوفانی شدن دریا در شمال، طی سه روز آینده خبر داده است.

وزارت آموزش و پرورش، شیوه نامه سامان‌دهی نیروی انسانی در سال تحصیلی 1401-1400 را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ابلاغ کرد.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه وجود نیم میلیون زن شاغل در این وزارتخانه و حدود 7 میلیون دانش‌آموز دختر، رسالت ما را خطیر تر می کند، گفت: حمایت از حضور زنان در عرصه های تصمیم‌گیری، توسعه انتصابات و مشارکت زنان در عرصه های مدیریتی در سطوح مختلف آموزش و پرورش از اولویت‌های محسوب می‌شود، هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه هنوز فاصله داریم.

از 21 عضو فعلی شورای شهر تهران، 12 نفر در انتخابات شورای شهر ششم ثبت نام کردند و حالا با اعلام صلاحیت تایید شدگان، مشخص شده که از این 12 نفر تنها دو نفر تایید صلاحیت و مابقی رد صلاحیت شدند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور از همکاری اداره کل روابط عمومی سازمان بهزیستی با شبکه سلامت سیما به منظور مناسب سازی 60 فیلم سینمایی برای افراد دارای معلولیت شنوایی خبر داد.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اعلام کرد: احکام جدید بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی صادر شد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و متخصص پزشکی ورزشی با بیان اینکه ورزش یکی از اجزای اصلی زندگی سالم به شمار می‌رود، تاکید کرد که در ماه رمضان هم می‌توان فعالیت‌های ورزشی را در برنامه روزانه قرار داد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردم روزه دار و مومنان توصیه کرد که در شرایط شیوع ویروس کرونا، شب‌های قدر را تا حد امکان در منزل بمانند و مراسم را با استفاده از فضای مجازی و تلویزیون برگزار کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: منویات رهبری معظم، چراغ راه نظام تعلیم و تربیت و رضایتمندی ایشان از جهاد معلمان کشور در شرایط کرونایی مایه مباهات، قوت قلب و دلگرمی است.

فرمانده انتظامی استان از دستگیری هکری 20 ساله در شهرستان "کازرون" خبر داد و گفت: این هکر از 800 حساب بانکی در سراسر کشوربرداشت کرده بود.

براساس اعلام وزارت بهداشت، طی 24 ساعت گذشته در کشور، 391 بیمار مبتلا به کووید 19 جان خود را از دست دادند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در خصوص پویش ایران همدل و طرح ضیافت همدلی توضیحاتی ارائه کرد.

مشاور وزیر بهداشت درباره طرح مجلس برای جوانی جمعیت با بیان اینکه معتقد نیستم که همه جوانب موضوع جمعیت در طرح جوانی جمعیت دیده شده است، گفت: اما باید دلسوزی کنیم، قدم جلو بگذاریم و کمک کنیم که موضوع به بهترین نحو جمع شود و به کمک مردم آید.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گزارش عملکرد ناجا از ابتدای سال تاکنون درخصوص قطع زنجیره بیماری کرونا با مدیریت هوشمند تجمع ها و محدود سازی ترددها را تشریح کرد.

وزیر آموزش و پرورش برخی آسیب های کنکور را برشمرد و گفت: کنکور ناخواسته اهداف نظام تعلیم و تربیت را ویران و منهدم کرد و آسیب جدی به اهداف نظام تعلیم و تربیت زد. با توانایی در تست زدن، مفاهیم اخلاقی و اعتقادی قربانی می شود و باید به این برگردیم که به آزمون های خودمان اعتبار بدهیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه شهدا تابلو و نماد نیروی انتظامی هستند، گفت: برخورد مقتدرانه پلیس با اراذل و اوباش موجب افزایش اعتماد مردم می شود.