سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: پیشرفت‌های طرح نسخه نویسی الکترونیک در بخش خصوصی قابل ملاحظه بوده و در برخی استان‌ها این برنامه به صورت صد درصد اجرایی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از توقیف 28 دستگاه خودروی شوتی طی 5 روز گذشته در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

پلیس بنگلادش اعلام کرد: در حادثه برخورد دو کشتی با یکدیگر دستکم 26 تن کشته شدند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در لایحه رتبه بندی معلمان، پنج طبقه را برای معلمان تعریف کرده ایم که از معلم پایه شروع می شود و به معلم مربی، معلم حرفه ای، معلم سرآمد و معلم راهبر خواهد رسید، گفت: حقوق معلم با توجه به رتبه هایی که اخذ می کند افزایش می‌یابد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حال حاضر کیفیت هوا در پایتخت در شرایط قابل قبول است و پیش‌بینی می‌شود که این شرایط ادامه داشته باشد.

با شناسایی بیش از 300 هزار بیمار کرونایی دیگر در هند، مجموع مبتلایان به کووید -19 در این کشور در آستانه 20 میلیون نفر قرار گرفت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم رگبار باران در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که جامعه‌ای موفق است که به درک جایگاه والای معلم برسد، اظهار کرد: هدف رتبه بندی، «ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و خلاقیت معلمان» است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی از پلمب 25 واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

مدیر امور عشایر استان تهران از آغاز کوچ عشایر استان تهران از مناطق گرمسیر قشلاقی به مناطق سردسیر ییلاقی خبر داد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به شناسایی جلوه های معلمی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این طرح امسال برای اولین بار اجرا و از خودارزیابی معلمان آغاز شد و به داوری در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور رسید. در اولین مرحله 2.5 ترابایت اطلاعات از معلمان جمع آوری شد که باید مستندسازی شود.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 153 میلیون و 498 هزار و 53 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 216 هزار و 383 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

نتایج تحقیقات در چین و دانمارک نشان می‌دهد، انواع موسیقی خاص در فرهنگ‌های مختلف بر انتخاب غذاهای سالم تاثیر دارد و از این طریق می‌توان به اصلاح رژیم غذایی پرداخت.

یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه آندومتریوز یک بیماری خوش‌خیم است، گفت: این بیماری خانم‌های در سنین باروری را درگیر می‌کند و درد شدید عادت ماهانه و نازایی از نشانه‌های این بیماری است‌.

پیشگیری و مراقبت از گوش‌ها برای جلوگیری از کم شنوایی، یکی از کارهای بسیار مهم به شمار می‌رود. در این اینفوگرافیک که براساس داده‌های منتشر شده توسط وزارت بهداشت تهیه شده، به چند راه ساده برای مراقبت از گوش‌ها اشاره شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از پیش‌بینی اعتبار 32 هزار میلیارد ریالی برای مقابله با تنش‌های آبی و خشکسالی در کشور خبر داد.