سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران از مرگ گورخر نر آفریقایی باغ‌وحش صفادشت که حدود یک هفته پیش به ایران منتقل شده بود خبر داد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد از ارائه 217 هزار خدمت مشاوره به مددجویان در سال گذشته خبر داد و گفت: 350 مشاور کمیته امداد و هزار مرکز مشاوره، خدمات روانشناسی به خانواده‌های تحت حمایت را برعهده دارند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مدیریت هوشمند در امنیت پایدار و توسعه کشور بسیار موثر است و هوشمندسازی مرزهای ایران اسلامی در دستور کار مرزبانی قرار دارد و روند تجهیز کردن الکترونیکی و اپتیکی در مرزهای کشور در حال پیگیری است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از ابلاغ برنامه زیرنظام برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت رسمی‌عمومی جمهوری اسلامی ایران مصوب نهصد و هشتاد و هشتمین (988) جلسه شورای‌عالی آموزش‌وپرورش جهت اجرا در آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهور و رئیس شورای‌عالی آموزش‌وپرورش خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر لزوم پایش مرزها با فناوری و تجهیزات به روز گفت: ارتقاء مرزبانی از اولویت های ناجا بوده و تاکنون تحولات خوبی در مرزبانی صورت پذیرفته و تلاش داریم مرزبانی را در ابعاد سازمان، ساختار، آموزش و غیره تقویت کنیم.

با وجود گذشت سه روز از ریزش آوار در معدن البرز شرقی در طزره دامغان و محبوس شدن دو معدنچی این معدن، متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های امدادی، هنوز به معدنچیان گرفتار دسترسی پیدا نکردند.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 572 نفر در حوادث مرتبط با سیل و آبگرفتگی در 9 استان کشور خبر داد.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از تصادف کامیون با هفت خودرو در بزرگراه مدرس خبر داد.

در پی واژگونی قایق حامل مهاجران در آبهای لیبی دستکم 11 تن کشته شدند.

شیوه نامه نقل و انتقال نیروهای رسمی، رسمی آزمایشی، پیمانی، قرارداد کار معین فرهنگیان ابلاغ شد و بر اساس آن نقل و انتقال برون استانی فرهنگیان در سال تحصیلی 1401-1400 در بازه زمانی 15 اردیبهشت تا 31 خرداد 1400 انجام خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: از ابتدای امسال تا کنون 670 پرونده تخلفات بهداشت، دارو و درمان در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل و رسیدگی شده است.

مهمترین نگرانی جامعه بشری، بهره‌مندی از بهترین آموزش است. جامعه امروز متکی به جوانان است و جوانان با آموزش ساخته می‌شوند. آموزش، عاملی برای تمایز نسبت به دیگران و برجسته‌شدن شخصیت است و به افراد قدرت، توانایی تفکر و مسئولیت‌پذیری می‌دهد.

رئیس مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران از پیگیری برای رفع مشکل واکسیناسیون پاکبانان غیرایرانی خبر داد.

معاون عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه کمبود آب در ماه‌های آتی تنش‌های متعددی را به وجود خواهد آورد، گفت: لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی با مدیریت صحیح و استفاده درست از منابع موجود در راستای کاهش تنش‌ها و گذر از بحران، برنامه‌ریزی اصولی را دنبال کنند.

محققان هشدار دادند که تعداد قابل توجهی از مردم در معرض خطر سیل ناشی از طغیان دریاچه های یخچالی قرار دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران بر اهمیت توجه به فداکاری‌های معلمان در تمام زمان‌ها به خصوص در دوران کرونا تاکید کرد و گفت: در این روزها ساعت کاری معلمان از شش به 14ساعت یا بیشتر رسیده است.