سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی خواستار اصلاح آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی مبادلات مرزی با ادله کارشناسی شد.

هر سال در اعیاد و مناسبت‌های مختلف، بویژه ماه رمضان، مهمان‌سرای حرم امام رضا (ع) میزبان تعداد زیادی زائر و مجاور حریم رضوی است؛ اما در یکی دو سال اخیر با توجه به شیوع کرونا، پذیرایی و تدارک افطاری از مهمانان حرم مقدور نیست. آستان قدس رضوی تهیه و توزیع بسته‌های غذایی را جایگزین برنامه افطاری هرساله کرده است و هر روز چهار هزار بسته غذایی در محلات مشهد و سه هزار پرس غذا در حاشیه این شهر...

سال گذشته با آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در مراتع و رویشگاه‌های جنگلی کشور به‌ویژه در منطقه زاگرس مواجه شدیم که علاوه‌بر آسیب‌های فراوانی که به پوشش گیاهی و حیات جانوری وارد کرد، جان چندتن از هموطنان‌مان را گرفت.

مدیرکل هماهنگی و امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه از زمان شروع ماه مبارک رمضان نمودار ثبت‌نام حامیان نسبت به ماه‌های گذشته بیشتر شده است، گفت: تاکنون بیش از 32 هزار حامی در ماه مبارک رمضان ثبت‌نام کرده و برای حمایت از ایتام و محسنین اعلام آمادگی کرده اند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به فشارهای روانی وارد بر معلمان در آموزش آنلاین، گفت: در چنین شرایطی که آموزش آنلاین فشار روانی بالایی را بر معلمان وارد کرده است، ضرورت بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی آنها بیش از پیش احساس می‌شود چراکه اگر در هر جامعه‌ای سیستم رفاهی معلمین بهبود یابد، آمار آسیب‌های اجتماعی آن جامعه کاهش می یابد.

منابع آب زیرزمینی ذخایر ارزشمندی هستند که طی سالیان طولانی تشکیل شده‌اند و یک منبع استراتژیک برای کشور به حساب می‌آیند. در کشور ما به دلیل وجود شرایط اقلیمی خشک و نیمه‌خشک وابستگی به منابع آب زیرزمینی قابل توجه است و حدود 60 درصد مصارف خانگی و صنعت و حدود 50 درصد مصارف کشاورزی از آب زیرزمینی تأمین می‌شود.

وقتی "کانیکا ساکسنا" مبلغ 18 هزار روپیه (معادل 173 پوند) را به مردی پرداخت تا داروی رمدسیویر را برای یک بیمار مبتلا به کرونا که در شرایط وخیمی بود، بخرد نمی‌دانست که این مرد قصد کلاهبرداری از وی دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره نحوه اطلاع رسانی زمان واکسیناسیون گروه‌های در اولویت تزریق واکسن کرونا توضیح داد.

فرماندار شهرستان مارگون از سوختن یک باب منزل مسکونی روستایی بر اثر صاعقه در این شهرستان خبر داد.

وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد: تعطیلات ماه مه به منظور جلوگیری از گسترش عفونت کرونا در این کشور تمدید می شود.

مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در واکنش به مصاحبه معاون گردشگری میراث فرهنگی در خصوص اتباع هندی مبتلا به کرونا اطلاعیه ای صادر کرد.

نیروهای امنیتی عراق امروز، یکشنبه توانستند آتش‌سوزی در بیمارستان مخصوص بیماران کرونایی "دار السلام" در بغداد، پایتخت را مهار و خاموش کنند.

اولین عملیات پیوند قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی در سال جدید از اهواز به تهران با موفقیت انجام شد.

با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و ضرورت حمایت از مستمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا در ماه مبارک رمضان، طرح اطعام کریمانه با طبخ و توزیع 14 هزار وعده غذای گرم در میان نیازمندان پایتخت توسط سازمان بسیج شهرداری تهران همزمان با لیالی قدر اجرا می شود.

معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، با رویکرد انعکاس همراهی های دستگاه های عضو ستاد ملی در مبارزه با بیماری کرونا فرازهایی از گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور به قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا را خبری کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اگر ما می خواهیم نظام رتبه بندی یا سند تحول را نیز اجرا کنیم باید به حفظ شأن جایگاه معلم توجه ویژه ای داشته باشیم گفت: دولت آینده باید اولویت اصلی خود را به بحث آموزش و پرورش قرار دهد.