دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

عملیات آوار و نخاله برداری و همینطور اقدامات استحفاظی برای استحکام بناهای تاریخی مجموعه عمارت هرمز پیرنیا که در وضعیت ناپایدار قرار دارند و با توجه به بارشهای اخیر نیمه دوم سال امکان تخریب بیشتر آن وجود دارد، در حال اجراست.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: انتظار مدافعان سلامت کشور از مردم قدرشناس ایران اسلامی این است که از هر گونه اقدام نسبت به برگزاری دورهمی و مهمانی خانوادگی به ویژه در شب یلدا به طور جدی خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید19 در کشور را اعلام کرد.

شبکه نمایش در بخش «صحنه گران» به مرور آثار و فیلم های عبدالله اسکندری، یکی از چهره پردازان سینمای ایران خواهد پرداخت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه یکشنبه و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام است، گفت: از سه شنبه به تدریج سامانه ای بارشی از سمت غرب وارد کشور می شود و مناطقی از غرب و شمال غرب را تحت تاثیر قرار می دهد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم‌اکنون (21 آذر ماه) کیفیت هوای پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

محققان اظهار داشتند: واکنش جهانی به همه گیری بیماری کووید -19 با بیشترین کاهش سالانه انتشار گاز کربن دی اکسید CO2 از زمان جنگ جهانی دوم همراه بوده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از جانباختن یک تن در پی واژگونی یک دستگاه تریلر خبر داد.

کانادا برنامه واکسیناسیون کرونا را از اوایل هفته آینده آغاز می کند؛ چرا که اعمال محدودیتها در کنترل شیوع بیماری کووید -19 اثربخش نبوده است.

شبکه خبری سی ان ان (CNN) در گزارشی از یک مرکز درمانی در ایران به مشکلاتی که تحریم های آمریکا در مدیریت و درمان بیماری کووید 19 برای بیماران و پزشکان به دنبال داشته، اشاره کرده است.

قرارداد بازسازی 100 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی به تازگی منعقد شده که در شرف دریافت تسهیلات و آغاز فرآیند بازسازی است.

کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی ایالات متحده با استفاده اضطراری از واکسن کرونای ساخته شده توسط شرکت فایزر / بیو ان تک موافقت کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه بر لزوم مناسب سازی محیط شهری برای معلولان تاکید کرد.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه خاک 613 نقطه در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران «آلوده» شناسایی شده است، گفت: هنوز آلودگی خاک در هیچ نقطه از شهر تهران به وضعیت اعلام خطر نرسیده با این حال لازم است تمام دستگاه‌ها در راستای پیشگیری و رفع آلاینده‌های خاک اقدام کنند.

آمار جهانی مبتلایان به کروناویروس تاکنون به 70 میلیون و 720 هزار و 814 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 588 هزار و 444 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، ضمن اعلام آمادگی برای کمک به دختران و کودکان بازمانده از تحصیل، گفت: اگر بتوانیم مهارت های گفتگوی موثر را از سطوح پایین در خانواده تقویت کنیم و تجربیاتمان در این زمینه را به دیگر کشورهای اسلامی منتقل کنیم، نقش خود را در جهان اسلام، به عنوان یک کشور اسلامی که موضوع خانواده خیلی برایش مهم است، ایفا کرده ایم.