دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح جمعه (21 آذر) به حدود 71 میلیون نفر نزدیک شد و تعداد قربانیان این ویروس نیز از مرز یک میلیون و 588 هزار نفر عبور کرد. در حال حاضر آمریکا با بیش از 16 میلیون و 39 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و روسیه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید -19 هم‌اکنون...

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به روند کاهشی ورودی به بیمارستان‌ها پس از اعمال محدودیت‌ها، گفت: برای اینکه از دو هفته محدودیت استفاده مطلوبی داشته باشیم باید در بازگشت به کار و زندگی عادی با احتیاط عمل کنیم.

زمانی که کوله بار سخت و سنگین خود را بر دوش می کشیم و بر روی بال های کوه قدم بر می داریم یاد می گیریم که کوه‌نوردی عشق است، و عشق ورزیدن شیوه‌ی والای زندگی انسان است...

امروز 11 دسامبر، روز جهانی کوهستان است؛ کوهستانی که اهمیت زیادی در زندگی انسان دارد. یک متخصص کوهستان تنوع زیستی بالای گیاهی و جانوری و وجود منابع آبی را از جمله ویژگی‌های آن برشمرد و بر ضرورت تغییر رویکردهای فعلی نسبت به گردشگری در کوهستان تاکید کرد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره شکایات مربوط به شهریه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: در مجموع روند شکایات در حیطه شهریه ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. اگر هنوز هم اولیا شکایاتی دارند می توانند در سامانه سناد ثبت شکایت کنند؛ همکاران ما در استان و ستاد پیگیر هستند.

مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور معتقد است در خوزستان همیشه آب جریان داشته و رخدادهای چند سانتی‌متری، کیلومترها پژواک خواهد داشت که عمده‌ترین دلیل آن تغییر اقلیم است؛ از این رو این استان در بزنگاه تغییر اقلیم قرار دارد و در صورتی که برای مواجهه و سازگاری آماده شویم، پیروز این نبرد هستیم، در غیر این صورت زور طبیعت از زور...

دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت با اشاره به فازهای مطالعه انسانی، گفت: فعلا تنها یک واکسن کرونای ایرانی از سوی سازمان غذا و دارو به کمیته اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت ارجاع شد و مجوز آغاز مطالعه انسانی را دریافت کرده است.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی درباره اعتبارات دریاچه ارومیه در لایحه بودجه 1400 توضیحاتی ارایه کرد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه این معاونت توانسته است با کمک تشکل‌های مردم نهاد بیش از 100 پروژه را اجرایی کند، گفت: در پورتال معاونت امور زنان وخانواده رئیس جمهوری بخشی در جهت همکاری با تشکل‌های مردم نهاد در راستای اولویت‌های معاونت ایجاد شده است که تشکل‌های دارای ضوابط معاونت می‌توانند به صورت گروهی و یا جداگانه برای همکاری در پروژه‌های معاونت ثبت نام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی 88 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تا کنون در استان خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای شیوع کووید19 در ایران تاکنون، بالغ بر 2766 نفر در فارس براثر این بیماری فوت کرده‌اند.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت کشور در نخستین جلسه کارگروه خانواده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: تشکیل کارگروه خانواده از سوی دکتر رحمانی فضلی گامی بسیار موثر در حضور بانوان در عرصه مدیریت بیماری کرونا و کاهش میزان مبتلایان است.

وزیر بهداشت گفت: در همه جهان زنان به عنوان اصلی ترین گروه برای ارتقای شاخص های تندرستی و سلامت مطرح هستند و اعتقاد داریم که زنان در بهداشت و سلامت اعضای خانواده و مردان از نظر خلق و خو و فضای روانی داخل خانواده و رعایت اصول سلامتی نقش محوری دارند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: طی 19 روزی که در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح استان مرکزی، رویکرد اجرای مقررات حاکمیتی دنبال شد، شاهد کاهش 46 درصدی تردد در سطح استان مرکزی بوده‌ایم.

استاندار مرکزی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش تصادفات و متوفیان، طی هشت ماهه سال جاری میزان متوفیان نسبت به سال گذشته کاهش 10 درصدی (50 نفر) داشته است.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت:1280 مرکز اقامتی معتادان در کشور وجود دارد که در این مراکز خدمات مختلف درمانی، بهداشتی و آموزشی ارایه می شود.