دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

وزیر بهداشت با اشاره به کاهش 40 درصدی مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -19 طی سه هفته تصریح کرد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این بیماری، تحت بیشترین فشار ناشی از تحریم‌ها، به‌دست آمد و علی‌رغم دروغ‌هایی که گفته می‌شود متاسفانه راه‌های انتقال دارو و تجهیزات پزشکی را بر ما بسته‌اند.

افراد مبتلا به پیش دیابت یا مبتلا به دیابت که در مناطق آلوده به ازن زندگی می‌کنند، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای بیماری برگشت‌ناپذیر با میزان مرگ‌ومیر بالا باشند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: با وزارت بهداشت همکاری بسیار خوب بین‌بخشی داریم و در بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌هایی که اکنون اجرا می‌شود سهم زنان به خوبی دیده شده است. ما هم سعی کردیم با هم افزایی در شرایط همه گیری کرونا نقش زنان را در تقویت کنیم.

اخیرا تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که از قطع تعدادی درخت در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج حکایت دارد. شهرداری کرج معتقد است این موضوع در صورت تأیید منجر به تشدید مجازات متخلفان خواهد شد اما دانشگاه تهران اعلام کرده که این کار سال گذشته با دلیل موجه و با مجوز انجام شده است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، با انتقاد از لایحه تمرکزگرایانه دولتی که شعار باور به تقویت نهادهای مدنی می دهد و مصوبه اخیر مجلس مبنی بر کاهش اختیارات شوراهای شهر گفت: همه اعتقاد دارند که باید حاکمیت و دولت اختیارات تولی گری و تصدی گری را تا آنجایی که ممکن است و شوراها نیز بخشی از اختیارات خودشان را به سازمان‌های مردم‌نهاد واگذار کنند و با مشارکت مردمی، تصمیمات را برای...

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید -19 در کشور طی 24 ساعت گذشته را اعلام کرد و از ثبت 10 هزار و 403 ابتلای جدید خبر داد.

ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ بیش از 1600 کیت آزمایشگاهی تاریخ مصرف گذشته کرونا را کشف و ضبط کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توضیحاتی در خصوص وقوع حریق در باغ شخصی در آزادگان خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی درگذشت آیت الله محمد یزدی را در پیامی تسلیت گفت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر امروز (20 آذرماه) ضمن بازدید از امکانات جمعیت هلال احمر استان تهران در شهرستان ری، دو خانه هلال این شهرستان را افتتاح کرد.

بر اساس آمار منتشر شده، بسیاری از مبتلایان به کووید -19 بهبود می‌یابند و در حال حاضر پزشکان نیز نسبت به‌روزهای ابتدایی همه‌گیری جان افراد بیشتری را نجات می‌دهند، اما همچنان میزان مرگ‌ومیر بالاست و موج کنونی همه رکوردهای قبلی را درنوردیده است. هرچه تعداد افراد مبتلابه ویروس کرونا افزایش یابند، تعداد مبتلایان به موارد شدید کووید -19 نیز افزایش می‌یابد. متاسفانه آمارها نشان نمی‌دهد که...

رئیس بنیاد مستضعفان جزئیات کمک 40 میلیارد تومانی این بنیاد برای جبران خسارت وارد شده از سیل و آبگرفتگی به 2 استان خوزستان و بوشهر را تشریح کرد.

رییس شورای عالی استانها با اشاره به انجام مذاکرات برای لایحه مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این لایحه شوراها را به خطر انداخته است و کاهش سهم شهرداری ها اداره شهرها را با مشکلات بسیاری روبرو خواهد کرد.

هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تامین و تحویل تجهیزات پزشکی در طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» را بر عهده گرفت.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به محدودیت‌های اخیر کرونایی در شهرهای مختلف کشور، گفت: میانگین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور نسبت به چند هفته گذشته، نزدیک به 32 درصد کاهش یافته و امیدواریم با اجرای هرچه خوب طرح ملی شهید سلیمانی، بتوانیم تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری اخلالگر نظام ارزی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی با تخلفی به ارزش 132 میلیارد تومان خبرداد.