دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

استاندار کردستان اعلام کرد که پیاده‌راه فردوسی به زودی افتتاح خواهد شد و این مکان مانند سابق به محل دستفروشان تبدیل نخواهد شد.

در این شماره از بسته اخبار علم و فناوری ایسنا، خبرهایی درباره آغاز استفاده عمومی از واکسن کرونا در برخی کشورهای جهان، پایان موفقیت‌آمیز مأموریت فضاپیمای ژاپنی، تلاش چین برای به وجود آوردن سربازهایی با ویژگی‌های برتر یا همان ابرسربازها و دو خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرتهران از ابلاغ دستورالعمل تهویه اتوبوس ها درپی کاهش برودت هوا خبر داد.

وزارت بهداشتی ها و متخصصان بیماری های عفونی بارها تاکید کرده اند که در شرایط کرونایی تا حد امکان دورکاری کنید، اما اگر جزو مشاغلی هستید که بر حسب ضرورت باید سرکار روید، حتما چند نکته بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا رعایت کنید.

براساس گزارش سازمان جنگل‌ها متوسط خسارت هر سیل در کشور 40 میلیارد تومان است این درحالیست که با اجرای عملیات آبخیزداری می‌توان خسارات سیل را تا 70 درصد کاهش داد.

ورزش کردن می‌تواند از سلامت استخوان ها پس از انجام جراحی کاهش وزن حفاظت کند.

طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی در کنار تداوم محدودیت‌های تردد جاده‌ای کرونا از امروز در جاده‌های سراسر کشور آغاز شد.

دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حاشیه چهارمین جلسه اصلی قرارگاه، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته براساس پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری جلسات اصلی قرارگاه فراهم نبود، اظهار کرد: در این مدت جلسات محدودی با کمیته‌های مختلف داشتیم و اقدامات، عملکرد و برنامه‌های کمیته‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشته شدن پسری به دست پدر خود خبر داد و گفت: فرد قاتل پس از ارتکاب قتل، خود را به ماموران معرفی نمود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌ها 85 درصد اصناف قم به این محدودیت‌ها پایبند بودند.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در تهران از افزایش ترددهای درون شهری نسبت به هفته قبل خبر داد و گفت: وضعیت تهران نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه یک هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند که در مجموع، تعداد جان باختگان کرونا در استان به 354 نفر رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان با صدور پیامی، درگذشت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

مدیر یک دفتر خدمات مسافرتی می‌گوید توری که آن‌ها برای سفر به ترکیه در آذرماه سال 98 تبلیغ کرده بودند، حالا با اضافه شدن عنوان دروغین «ویژه تزریق واکسن کرونا» جعل شده و برای برخورد قانونی با این تخلف، شکایت قضایی کرده‌اند.

رییس شورای اسلامی استان تهران گفت: با وجود اتفاقی که در موضوع مالیات بر ارزش افزده افتاده است اما می‌شود در لایحه درآمدهای پایدار با تدابیر و اصلاحاتی سمت‌وسوی لایحه را درست کرد.

متخصص قلب و عروق بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: ویروس‌ها یکی از علل نارسایی قلبی هستند و یکی از این ویروس‌ها کروناست که همه افراد را می‌تواند درگیر کند.