دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

دبیر قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا گفت: به دنبال این هستیم که فرد مبتلا به کووید19 طی 14 روز گذشته در دوره واگیری با چند نفر تماس نزدیک داشته است. در واقع باید نوک پرگار مراقبتی خود را برداریم و به شعاع 14 روز آن را رهگیری کنیم.

یک اپیدمیولوژیست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مراجعه به تاریخ و نگاهی به اپیدمی های گذشته می بینیم حدود 100 سال پیش آنفلوانزای اسپانیایی را داشتیم که از نظر روند ابتلا و داشتن امواج ثانویه شرایطی شبیه کرونا داشت. این بیماری در ماه مارس 1918 شروع شد و در تابستان 1919 فروکش کرد که تقریبا یک و نیم سال طول کشید. این بیماری حدود یک سوم جمعیت دنیا را مبتلا کرد و حداقل...

"تور استانبول ویژه تزریق واکسن کرونا"؛ سفری جذاب به قصد سلامت؛ آن سوی پرده اما ماجرا طوری دیگر است؛ تور کاسبان سلامت، وعده های پوچ و کسب سودهای کلان...

یک سازمان دولتی در آمریکا تایید کرده است که واکسن کووید -19 شرکت فایزر / بیون‌تک 95 درصد ایمنی ایجاد می‌کند و این یعنی نتیجه‌ای که راه را برای صدور مجوز استفاده اضطراری از این واکسن هموار می‌سازد.

اعمال محدودیت و ممنوعیت‌های تردد بین استانی که از ابتدای آذرماه و با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا در کشور آغاز شده بود، تا کنون منجر به کاهش 35 درصدی تردد در جاده های کشور شده است.

قائم‌مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد: تبلیغات آموزشی و کمک‌آموزشی منوط به اخذ مجوز آموزش‌وپرورش شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مرکزی از افزایش 12 درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در هشت ماهه نخست سال 1399 در استان خبر داد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت طی امروز (19 آذر ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی از ایجاد سرپناه شبانه ویژه کارتن خواب ها در کوی ولیعصر اراک (چشمه موشک) خبر داد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد: 72 درصد دانش آموزان ما از شبکه شاد استفاده می کنند و 18 درصد از طریق درسنامه ها تحت آموزش هستند. 5.9 درصد از ظرفیت خانواده و 3.2 درصد از آموزش های تلویزیونی بهره مند می شوند.

رییس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا گفت: مردم در این طرح هزینه ای پرداخت نخواهند کرد و تفاوتی بین اتباع ایرانی و غیر ایرانی وجود ندارد، هدف ما کنترل ویروس است و در نتیجه تمام افرادی که داخل کشور هستند پوشش داده می شوند.

معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای از اختصاص 6 نمره ارزشیابی درس تربیت‌بدنی به طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در نوبت اول خبر داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و برف در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: از امروز (19 آذر) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهرها دور از انتظار نیست.

آمار جهانی مبتلایان به کروناویروس تاکنون به 68 میلیون و 568 هزار و 678 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 563 هزار و 132 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.