دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی از افزایش گرایش به مواد مخدر در استان از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد.

قرار بود پول جریمه های کرونایی به حساب وزارت بهداشت واریز شود، اما تاکنون تنها بالغ بر شش میلیون و 333 هزار تومان از جرایم به حساب وزارت بهداشت واریز شده است...

با ادامه مسابقه جهانی برای تولید واکسن کووید 19، به نظر می رسد که چین نیز پیشرفت چشمگیری در این حوزه داشته است که یکی از پیشگامان تولید واکسن کووید 19 در این کشور، شرکت داروسازی Sinovac است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در راستای جلوگیری از بی‌ثباتی در تعرفه‌های دریافتی خدمات روانشناسی و مشاوره، خواستار اعلام نظر هرچه سریع‌تر کمیسیون اجتماعی دولت درباره‌ی تعرفه‌های پیشنهادی این سازمان شد.

ثبت نام چهارمین دوره مسابقه ملی توانمند ویژه دانش‌آموزان پایه ششم و بالاتر از 22 آذر آغاز می‌شود.

با سرد شدن هوا و بالا رفتن خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف این فصل از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا و با توجه به همزمانی با دوران شیوع ویروس کرونا، لازم است مراقبت افراد از سلامتشان بیشتر شود. در این اینفوگرافیک که بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا تهیه شده، به مقایسه اصلی‌ترین علائم کووید -19، آنفلوآنزا و سرماخوردگی پرداخته‌ایم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس با اشاره به ارزش افزوده اراضی اطراف شهر تهران گفت: موارد متعددی زمین‌خواری و کوه‌خواری در دو منطقه از مناطق چهارگانه حفاظت شده استان تهران در محدوده شهرستان پردیس یعنی پارک ملی خجیر و منطقه حفاظت شده جاجرود اتفاق می افتد که در حال مبارزه با آن هستیم.

شبه علم به عقایدی گفته می‌شود که ظاهر علم را دارند ولی در واقع برای اثبات آن‌ها روش‌های علمی طی نشده است. در دوران شیوع کرونا پرداختن به شبه علم بیش از هر زمان دیگری به چشم آمد. از تجویز روغن بنفشه برای درمان کرونا تا انتشار مطالبی درباره‌ی آثار ضد عفونی سیر و زنجبیل. روانشناسی نیز از این شبیخون بی‌نصیب نمانده است.

چند سالی می شود که ساختمان قدیمی کفش ملی در حصار تیرهای فولادی محصور شده و با کمک آنها هنوز پا بر جا است، ایستادگی ساختمان قدیمی که مشخص نیست تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و آینده مبهمی در انتظار این ساختمان است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اعلام کرد: سازمان بهزیستی در تلاش است تا با برگزاری کمیته‌های استانی پروسه فرزندخواندگی را تسریع دهد.

کامیون‌ها و هواپیماهای باری آماده توزیع میلیون‌ها دوز واکسن کروناویروس در سراسر ایالات متحده هستند، عملیاتی پیچیده که توسط یک ژنرال چهار ستاره رهبری می‌شود و در نهایت کندتر از آنچه انتظار می‌رفت، پیش خواهد رفت.

بر اساس اطلاعات مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی بارش‌ها در کل کشور نسبت به میانگین بلند مدت بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

استاد و اپیدمیولوژیست دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون واکسن کرونا و زمان احتمالی در دسترس بودن آن، گفت: اکنون با معادله چندمجهولی تامین واکسن مواجهیم که نمی‌توانیم بگوییم چه زمانی واکسن برای همه جامعه فراهم خواهد شد. در چنین شرایطی باید سرمایه‌گذاری کنیم و شروع به پیش‌خرید واکسن از کشورهایی کنیم که اثربخشی واکسن در آنها ثابت شده است.

فوق تخصص آسم و ایمونولوژی بالینی گفت: در شیوع کرونا مشاهده می کنیم برخی افراد بیش از حد دست‌ها را می شویند که وقتی هوا سرد شود، پوست خشک‌تر می‌شود؛ در نتیجه در این شرایط اگزما بیشتر می‌شود و توصیه می‌کنیم افراد از شستن افراطی دست‌ها پرهیز کنند.

یک پزشک عمومی گفت: ماسک‌های پارچه ای در این زمان بهتر است، زیرا هر زمان خیس شود می‌توانید آن‌را تعویض کرده و اجازه دهید تا خشک شده و با حرارت، رطوبت آن از بین رود و مجددا از آن استفاده کنید.

یک متخصص بیماری‌های ریه گفت: ملاک ما قرنطینه دو هفتگی نیست به همین دلیل به افرادی که بهبود پیدا کرده‌اند توصیه می‌شود تا مدت‌ها پس‌از حضور در محیط کار، پس از استفاده از سرویس بهداشتی آن مکان را ضدعفونی کرده و از ماسک هم به خوبی استفاده کنند.