دوشنبه 2 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست تصویری پیگیری اجرای دستورالعمل مدیریت بحران استان‌های معین، جانشین و پیشتاز کلانشهر تهران، گفت: هم افزایی استان های معین، ضامن امدادرسانی در زمان طلایی وقوع حوادث است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پرداختهای حق بیمه سهم کارفرمایی و پرداختهای شهریه های دانشجویی، الکترونیکی و شفاف شده است و امروز 82 درصد بودجه سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی و شفاف پرداخت می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در گفت و گوی مجازی با رئیس واحد مبارزه با مواد مخدر اداره امنیت ستاد پلیس یونان ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای روابط دو جانبه، بر لزوم پایبندی تمام کشورهای عضو سازمان ملل به اصل مسئولیت مشترک تاکید کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از آغازمراحل تهیه فرم امتیاز بندی بیش از 3500 نفر از پرسنل حق التدریس و قراردادی این اداره کل خبر داد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت (wHO) در ایران از متروی تهران بازدید کرد.

مشاور وزیر و بازرس ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پیگیری دستور مقام عالی وزارت مبنی بر بررسی و رسیدگی به شرایط هموطنان آسیب دیده متاثر سیل از مناطق سیل‌زده استان بوشهر بازدید کرد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آماده باش و امدادرسانی بیش از 220 دستگاه آمبولانس در مناطق درگیر سیلاب خبر داد.

همزمان با افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری ناشناخته در هند، کارشناسان سلامت در این کشور هنوز موفق به کشف علت بروز این بیماری نشده‌اند.

متخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به این که حدود 35 تا 40 درصد از میزان مرگ و میرها را بیماری‌های قلبی وعروقی به خود اختصاص داده‌اند، به تعویق انداختن درمان‌ها حتی در بحرانی همانند پاندمی کرونا نیز مشکل آفرین است.

کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت تاکید دارند که انتشار آمار مربوط به کرونا و اخبار مبنی بر کاهش شمار مبتلایان، بیماران بستری یا افراد فوت شده، به معنای پایان شیوع این بیماری خطرناک نیست و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به قوت خود باقی است.

در گزارش سالانه‌ای که چندین نهاد محیط زیستی درباره عملکرد 58 کشور جهان در حوزه محیط زیست منتشر می‌کنند، سوئد همچنان بالاترین رتبه را دارد و آمریکا در قعر جدول قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به پیشبینی وقوع سیل و بارش شدید باران، ادامه داد: با توجه به هشدارهای هواشناسی و فعالیت سامانه هشدار سریع ستاد مدیریت بحران استان، آمادگی کامل برای جلوگیری از وقوع سیل در استان وجود داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش بر ادامه استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس تا جمع آوری کامل بخاری‌های نفتی و غیراستاندارد تاکید کرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران از ارائه طرح تشکیل دیوان محاسبات شهری تهران در آینده ای نزدیک به صحن شورا خبر داد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: همواره وزارت آموزش و پرورش که دغدغه اصلی اش آموزش کیفی و تهیه محتوای غنی برای دوره آموزش عمومی است، درگیر حواشی بوده اما باید اجازه داد مسئولان حوزه تعلیم دغدغه مهمشان همان تعلیم تربیت باشد.

فرمانده انتظامی استان فارس از ارجاع پرونده یک متهم به تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به ارزش 3200 میلیارد ریال، به دستگاه قضایی خبر داد.